Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

seg broms på sls


tussen

Recommended Posts

Hejsan jag har en SLS 96 års modell och bromsen har blivit mycket seg , jag får trampa mycket hårt på pedalen för att kunna bromsa hårt vid normalinbromsning märks inget speciellt , trampar jag ned pedalen hårt och släpper upp den och trampar direkt igen så är bromsen jätte dålig med svampig seg pedal , är samma problem om jag startar och kör iväg på en gång utan att bilen fått gå några minuter , märkte problemet första gången då jag kört igenom mycket djup snö som gick upp i skivorna . Har någon annan här på forumet upplevt samma sak och har några tips eller råd Mvh Maths

Link to comment
Share on other sites


Hej, jag hade ett liknanade fel på min Eldorado -68, och det var en bromsslang som var skadad (stukad). Det är ju väldig skillnad på bromssystem på en gammal och nyare bil men kolla slangarna oljan måste ha fritt flöde även på en nyare bil. Anders :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kolla slagar och lufta även hela bromsystemet och fyll på med ny bromsvätska.

Bromsvätska är rekomderat att byta vart annat år då vätskan är hydroskopisk och tar åt sig fukt, och när den är vätskan är väldigt dålig så blir pedalen svampig då vattnet i ledningarna förångas och bildar luftfickor i hela systemet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...