Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

DRL ??


Caddymange

Recommended Posts

Hur SKA DRL fungera?

Kan man koppla så att man får automatiskt halvljus? Eller måste man fysiskt koppla om kablar till externa relä?

Polaren använder sin ljusknapp typ ett steg upp (Buick Park Avenue -91) och då slår ljuset igång när han lägger i driven oavsett om det är dunkelt (då DRL vanligtvis går igång) eller om det är soligt ute.

Detta gäller nyare bilar va?

"How do I Disable Daytime Running Lights (DRLs)? (check this discussion for references): (back to the top)

Press the Dome Override button 4 times within 6 seconds and wait for the chime.

Note: This also turns off the Automatic Headlights."

Link to comment
Share on other sites


Hur SKA DRL fungera?

Kan man koppla så att man får automatiskt halvljus? Eller måste man fysiskt koppla om kablar till externa relä?

Polaren använder sin ljusknapp typ ett steg upp (Buick Park Avenue -91) och då slår ljuset igång när han lägger i driven oavsett om det är dunkelt (då DRL vanligtvis går igång) eller om det är soligt ute.

Detta gäller nyare bilar va?

"How do I Disable Daytime Running Lights (DRLs)? (check this discussion for references): (back to the top)

Press the Dome Override button 4 times within 6 seconds and wait for the chime.

Note: This also turns off the Automatic Headlights."

Antagligen har du inte DRL, det beror på vart din bil är såld.

Tror din länk gäller om man har en Deville. Lite andra reglage än på STS:en där de automatiska strålkastarna aktiveras med "twilight sentinel"-reglaget vid ljusknappen.

Först är det frågan om vilket ursprungsland den är gjord för. Det skiljer på inställningarna beroende på vilken delstat den är såld i eller vilket land den är exporterad till. Det kan i ena ytterlighetsfallet inte finnas DRL alls, utan endast twilight sentinel, d.v.s. ljuset går på med automatik då det mörknar.

Sen kan det vara så att du har DRL fast att t.ex. endast framljusen tänds (Tyskland, USA, Holland etc.)

Det kan också vara så att alla lampor runt om går på (Sverige och kanske Canada)

Så frågan är alltså vilket land den är såld i. Min -02 STS t.ex. kör jag alltid med varselljusen på eftersom DRL:en för den är gjord till den tyska marknaden. Genom att ha varselljus på så lyser det runt om oavsett tid på dygnet och instrumenteringen är stark på dagen.

Min -93 STS jag hade var också tysksåld, men utan DRL. Då fick jag ha på halvljusen på dagen med påföljden att instrumenteringen var svag på dagen.

Min -88 Eldorado hade inte DRL, men belysningen lös starkt dagtid, oavsett om ljusen var på eller ej :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Måste forska vidare i hur det funkar på min, då jag inte har fattat helt 100 hur den funkar.

I nuläget gäller det att ha på halvljuset, då det vissa dagar är för ljust ute för att det tänds automatiskt. Men ska kolla hur det lyser med foglights. Risken är väl att det inte lyser runt om... Men detta var ett bra svar då jag har lite att gå på.

Har ingen koll på varifrån den kommer, men har orange blinkers bak, så bör vara europa. Men importerad -01 (som dom flesta andra bilar)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...