Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Elproblem


berra56

Recommended Posts

Felkoder kan läsas av via instrumenteringen på de flesta Cadillacs som har någon form av styrdator. Dessutom går det att kommendera många funktioner via instrumenteringen (exempelvis testa EGR-ventil, nivåreglering, stänga av spridare, köra tomgångsreglering).

I manualerna hänvisas man till att använda en handhållen dator kallad Tech-tool.

Beroende på vilken generation av datorer man har i bilen kan det vara en Tech-I eller Tech-II t.ex.

Via instrumenteringen kan man oavsett generation läsa av felkoder och rensa dem (oavsett att manualen "kräver" användandet av en Tech-tool)

http://myweb.accessus.net/~090/resources-cad.html#main

HEJ KAN DU HJÄLPA MIG JAG HAR EN STS 1999 ALLA EL HISS KNAPPAR LYSER TÖMER BATTERI FELKOD THEFT SYSTEM KAN EJ BLINKA MED HELLYSET. NÄR MAN STÄNGER PÅ LARM + AV BLINGKAR EJ LYSERNA +TUTAN HÖRS EJ

Link to comment
Share on other sites


Hej och välkommen.

Jag flyttade din post och startade en ny tråd, detta för att göra det lättare för oss andra.

Det kan vara så att du är ny på det här med forum etc. så jag ska ge dig lite goda råd i all välmening.

1)När man har en fråga, starta ne tråd med "start new topic" nere till höger. Skriv en bra beskriving på ditt problem. T.ex elproblem, STS 1999.

2)Använd inte stora bokstäver, det är jobbigt att läsa och betraktas som att man skriker, vilket ju är ganska oartigt...framförallt blir det jobbigt att läsa.

3)Inne på olika communities där man snackar med kompisarna är det ju en sak vad som är ok, vi som är här för att vi vill hjälpa till uppskattar inte en textmassa utan vare sig punkter eller någorlunda korrekt stavning, det tar tid att fundera ut vad som menas och är inte speciellt skoj heller..

4)Som nybörjare tycker jag man ska använda sig av sökfunktionen och läsa de översta posterna, då ser man snart att våra bilar har ett fint fungerande (till skillnad från de flesta konkurrenter) diagnossystem som är en ovärderlig hjälp då det gäller att identifiera olika problem.

Nu till dina problem.

Jag säger som vanligt, kolla koderna. I ditt fall låter det som att du har jordfel. Kolla att batteripolerna är åtdragna, kontrollera huvudjordpunkterna och kontrollera om du har varningar förutom eventuella felkoder och kontrollera vilken laddningsspänning du har enligt din DIC (Digital Instrument Cluster)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...