Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

polybussningar till Seville -95 i Sverige ??


persalls

Recommended Posts

Hej!

Efter helgens "meck" inför vintern kan jag konstatera att mina bakvagnsbussningar till, ja jag hittar inget bra Svenskt ord "knuckles", behöver bytas och polybussningar är önskvärt. Någon som vet om det finns någon som tagit hem och säljer i Sverige ??

/Mvh Per

Link to comment
Share on other sites


Hej!

Efter helgens "meck" inför vintern kan jag konstatera att mina bakvagnsbussningar till, ja jag hittar inget bra Svenskt ord "knuckles", behöver bytas och polybussningar är önskvärt. Någon som vet om det finns någon som tagit hem och säljer i Sverige ??

/Mvh Per

Tror väl inte det. Hur var det nu, var det svårt att få tag i originalet eller varför ville man ha polykarbonat?

Jag vill minnas att det var en diskussion i moderforumet om det. De kan inte vara särskilt komplicerade, en rundstång med två faser och ett hål i? Kanske är läge att plocka ner och mäta, göra en enkel skiss och låta den lokala smeden göra 2 st? :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Ja, jag lutar åt det men tänker försöka hitta något bättre begagnat med lite tur att köra med i vinter och fixa de gamla under tiden. Jag har gjort så som du beskriver en gång i tiden när jag åkte rally och det blev bra. Bilen hade nog mått bra av det, kanske inte i alla leder men definitivt i dessa då det knappast kan vara en fördel med flex i just där, visst, det kan bli för bra och det låter kanske lite mer men med den härliga drivlinan så tror jag att det skulle vara "mumma".

/Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Ja, jag lutar åt det men tänker försöka hitta något bättre begagnat med lite tur att köra med i vinter och fixa de gamla under tiden. Jag har gjort så som du beskriver en gång i tiden när jag åkte rally och det blev bra. Bilen hade nog mått bra av det, kanske inte i alla leder men definitivt i dessa då det knappast kan vara en fördel med flex i just där, visst, det kan bli för bra och det låter kanske lite mer men med den härliga drivlinan så tror jag att det skulle vara "mumma".

/Mvh Per

Men med nya friska bussningar tror jag inte du har några problem de närmaste 15000 milen eller så, gummit gör ju att bussningarna blir avlastade från de värsta stötarna, PC tål ju iofs stryk en hel del men de vanliga borde hålla längre. Geometrierna påverkar ju väldigt vilken last det blir i bussningarna så det varierar lite från fall till fall. Nya friska bussningar tror jag inte du kommer att uppleva som ett problem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...