Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Framvagn och fett, Sts -95


persalls

Recommended Posts

Hej!

Har nu haft min Seville ett par veckor och ar i stort nojd men sanningen att saga sa ar det frun som kor med den! (saknar svenskt tangentbord pa Ipad). Skall montera vinterhjulen snart och vill vet hur ofta, och hur mycket, fett man skall trycka i fettkopparna? Hur gor ni?

Mvh Per

Link to comment
Share on other sites


Hej!

Har nu haft min Seville ett par veckor och ar i stort nojd men sanningen att saga sa ar det frun som kor med den! (saknar svenskt tangentbord pa Ipad). Skall montera vinterhjulen snart och vill vet hur ofta, och hur mycket, fett man skall trycka i fettkopparna? Hur gor ni?

Mvh Per

Är det inte bara att hålla nere t.ex. A eller O knappen tills man får flera val på din iPad? Minns att man fick göra så på iPhone innan den fanns med Svensk tangentbordslayout.

Fettnippel, en gång på våren och en på hösten. Ett tryck med fettsprutan räcker långt, tar man två tryck har man inte snålat . Det är mest på våren som det gör nytta då det kan ha kommit ner fukt och salt i leden. Kör man mycket så gör man samma procedur vid oljebyten och/eller service. Oljeservice och övrig service behöver ju inte inträffa samtidigt. Det är vad jag gör, sedan om det finns något extra precis instruktion vet jag inte (men det gör det säkert).

/Oscar

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jo, lärde mig det precis :-), den(Ipaden) har precis anlänt så jag är inte så haj på den än.... kul dock!

Ok, då får den lite fett när det blir vinterhjul så blir den nog glad !

/Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...