Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Glapp styrning


Lindstrom

Recommended Posts

Hejsan

Nu har jag kört ca 500 mil med min DeVille -97 och är mycket nöjd, den har nu gått 9500 mil.

Men ett litet glapp har börjat uppstå i styrningen.

Någon speciell del som brukar bli glapp på denna bils framvagn?

Link to comment
Share on other sites


Hej,

Nej det är nog inget speciellt som ger sig före något annat. Det är en enkel och väldimensionerad framvagn. Först gissar jag på att någon spindelled är glapp, därefter att någon styrled gett sig. Sedan är det så att över tiden så slits bussningar, de främre kan ge lite diffus känsla när de blir dåliga. Är det samma som till en -95:a så har jag en ask med sådana över (ska man ändå ställa framvagnen så kan man byta lite slitdelar innan).

Ibland kan man känna lite glapp om man rycker i hjulen.

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Nej det är nog inget speciellt som ger sig före något annat. Det är en enkel och väldimensionerad framvagn. Först gissar jag på att någon spindelled är glapp, därefter att någon styrled gett sig. Sedan är det så att över tiden så slits bussningar, de främre kan ge lite diffus känsla när de blir dåliga. Är det samma som till en -95:a så har jag en ask med sådana över (ska man ändå ställa framvagnen så kan man byta lite slitdelar innan).

Ibland kan man känna lite glapp om man rycker i hjulen.

Kolla även hjullager. Gör det klassiska kl. 12 och 6 respektive kl. 9 och 3 testerna.

Glapp kl. 12 och 6 medför spindelled/kulled

Glapp kl. 9 och 3 medför p-ände

Glapp i båda lägen = hjullager såvida inte det andra ovan också är slitet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...