Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Felkod

Leif

Recommended Posts

Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett par frågor? Jag får upp 46 blinkande i displayen när jag startar bilen vad innebär det?Hur kommer man åt och byta dom bakre stiften på förar sidan dom andra har jag lyckats byta tipps? Eldorado -92 4.9 l motor.Mvh Leif

Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett par frågor? Jag får upp 46 blinkande i displayen när jag startar bilen vad innebär det?Hur kommer man åt och byta dom bakre stiften på förar sidan dom andra har jag lyckats byta tipps? Eldorado -92 4.9 l motor.Mvh Leif

Välkommen!

Nu är det här ingen felkod men läs ändå om koder högst upp på sidan om du inte redan har gjort det, det är intressant. :)

När du får en siffra på displayen utan att du aktivt har gått in i bilens diagnossystem innebär det inte att du har någon felkod, det vill jag särskilt poängtera.

Den siffra du ser är en siffra som man kan hitta i sin instruktionsbok på de sidor som beskriver bilens olika varnings/informationsmeddelanden.

Vitens med den här siffran är att de som inte är engelskspråkiga ska kunna hitta vad varningen betyder.

I ditt fall är det så här:

Du ser siffran "46" som lyser ett par sekunder, efter en liten paus står det antagligen "Apply brakes to shift" för att efter en stund visa "46" igen, korrekt?

Den här varningen är bara en information till föraren att han måste aktivera fotbromsen för att kunna lägga i en växel, den kan stängas av genom att du håller in "off" och den blåa knappen på klimatanläggningspanelen samtidigt.

Lättaste sättet att byta stift på 4.5:an i min 1988 års Eldorado var att ta dem underifrån, det är säkert likadant på din bil eftersom 4.9:an är samma block.

Hissa upp bilen, använd förlängare och vinkelknut för att kunna plocka de sista stiften. Inte så kul men man behöver ju inte göra det så ofta ;)