Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Hälp Elproblem Fleetwood -95


MrTuffBoy

Recommended Posts

Hittade denna lösa kabel i dag, misstänker att det är en jordkabel, nån som har lust att lyfta på sitt luftfilter och kolla vart kabeln går?....Det är den inringade kabeln som jag syftar på, dom två kontaktstyckerna sitter så att säga på sidan av databoxen, dom ligger inte uppepå som min bild visar nu.....fleetwood_kabel.jpg

Link to comment
Share on other sites


Jag tror att det är betydligt fler på forumet som har Northstar än din motor, så jag skulle testa att ställa frågan på moderforumet, eftersom det finns många fler medlemmar där. Tyvärr har inte heller jag någon koll på den motor du har, men en svart sladd borde ju kunna vara en jordkabel.

Lycka till!

PS: Säg till om du vill ha hjälp med engelskan.

Link to comment
Share on other sites

Jag kikade som hastigast på min '94, men utan att plocka bort luftburken var det såklart svårt att se. Jag har servicemanualen till 1994 års modell, vet ej ifall de är identiska i detta avseende men om du kan se vart andra ändan av kabeln tar vägen så kanske jag kan hitta något i manualen.

Link to comment
Share on other sites

Jag kikade som hastigast på min '94, men utan att plocka bort luftburken var det såklart svårt att se. Jag har servicemanualen till 1994 års modell, vet ej ifall de är identiska i detta avseende men om du kan se vart andra ändan av kabeln tar vägen så kanske jag kan hitta något i manualen.

Hallå....Ja jag har också original rephandböcker till min men det dumma är att jag kan inte se nått i dom heller....Men det verkar iaf inte som om kabeln skall gå in i nått av dom 2 kontaktstyckerna för det finns inget som tyder på det, och kollar jag i boken på jordpunkterna så hittar jag bild på dessa kontaktstycken men givetvis så finns inte denna kabel med...:-)

Link to comment
Share on other sites

Det stämmer nog att den inte ska in i något av de två kontaktstyckena. Kan det vara någon som dragit in kabeln för inkoppling till eftermarknadsutrustning typ ljus eller liknande?

Är det annars något med bilen som inte fungerar korrekt rent elektriskt?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...