cashen Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Hallå Det är så att jag har fått ett bytesförslag på en Cadillac STS Northstar -95 nybesiktad, nya ok, ny katt, nya däck, ny servad. All utrustning. Ägaren säger att den är i utomordentilgt toppskick, finns absolut inget att klanka ner på. Den har precis passerat 30.000mil Har sett bilder på den och den ser ut att vara i riktigt bra skick. Nu till mina frågor. Vågar man ta sig an en sån här bil som har gått så här lång? Vad är den värd? Svårsåld? han vill byta jämt upp mot en bil som har 45.000kr i bytesvärde mvh Micke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Olsson Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Hallå Det är så att jag har fått ett bytesförslag på en Cadillac STS Northstar -95 nybesiktad, nya ok, ny katt, nya däck, ny servad. All utrustning. Ägaren säger att den är i utomordentilgt toppskick, finns absolut inget att klanka ner på. Den har precis passerat 30.000mil Har sett bilder på den och den ser ut att vara i riktigt bra skick. Nu till mina frågor. Vågar man ta sig an en sån här bil som har gått så här lång? Vad är den värd? Svårsåld? han vill byta jämt upp mot en bil som har 45.000kr i bytesvärde mvh Micke Funkar allt och den går fint så skulle jag inte tveka. Allt kan hända med bilar som har några mil på nacken men det får man räkna med. Värde? Kolla begagnatannonser och jämför. Kolla om stötdämpare funkar som de ska, kolla koder. Svårt att hitta rätt köpare eftersom Svensson hellre kör "säkra kort". Billiga delar om man inte köper i Sverige. 45000 låter helt ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cashen Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 Hallå Det är så att jag har fått ett bytesförslag på en Cadillac STS Northstar -95 nybesiktad, nya ok, ny katt, nya däck, ny servad. All utrustning. Ägaren säger att den är i utomordentilgt toppskick, finns absolut inget att klanka ner på. Den har precis passerat 30.000mil Har sett bilder på den och den ser ut att vara i riktigt bra skick. Nu till mina frågor. Vågar man ta sig an en sån här bil som har gått så här lång? Vad är den värd? Svårsåld? han vill byta jämt upp mot en bil som har 45.000kr i bytesvärde mvh Micke Funkar allt och den går fint så skulle jag inte tveka. Allt kan hända med bilar som har några mil på nacken men det får man räkna med. Värde? Kolla begagnatannonser och jämför. Kolla om stötdämpare funkar som de ska, kolla koder. Svårt att hitta rätt köpare eftersom Svensson hellre kör "säkra kort". Billiga delar om man inte köper i Sverige. 45000 låter helt ok. Ska be dem kolla koderna och fråga om stötdämparna. Om allt funkar som det ska och är i toppskick..Hur svårsålda är de hära bilarna? mvh Micke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Olsson Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Hallå Det är så att jag har fått ett bytesförslag på en Cadillac STS Northstar -95 nybesiktad, nya ok, ny katt, nya däck, ny servad. All utrustning. Ägaren säger att den är i utomordentilgt toppskick, finns absolut inget att klanka ner på. Den har precis passerat 30.000mil Har sett bilder på den och den ser ut att vara i riktigt bra skick. Nu till mina frågor. Vågar man ta sig an en sån här bil som har gått så här lång? Vad är den värd? Svårsåld? han vill byta jämt upp mot en bil som har 45.000kr i bytesvärde mvh Micke Funkar allt och den går fint så skulle jag inte tveka. Allt kan hända med bilar som har några mil på nacken men det får man räkna med. Värde? Kolla begagnatannonser och jämför. Kolla om stötdämpare funkar som de ska, kolla koder. Svårt att hitta rätt köpare eftersom Svensson hellre kör "säkra kort". Billiga delar om man inte köper i Sverige. 45000 låter helt ok. Ska be dem kolla koderna och fråga om stötdämparna. Om allt funkar som det ska och är i toppskick..Hur svårsålda är de hära bilarna? mvh Micke Alla bilar ser bra ut på bild, kolla uppp bilen själv först. Kolla rost, motorgång, läckage etc i vanlig ordning. Det finns de som varit till salu i över ett års tid, samtidigt går de inte ner i värde helt enkelt därför att de betingar det värdet. Bilfirmor t.ex. har lån på det riktiga värdet och håller hellre bilen tills rätt köpare kommer än att skänka bort den för halva priset. Privatpersoner kan ju vara i det läget att de inte har plats p.g.a. bilköp. Sök på forumet om koder och kolla själv. Hoppas inte du tänkte be säljaren att kolla koderna? Provkör några andra STS först. Jämför SLS och STS, jämför olika årsmodeller. Kolla den här länken från moderforumet http://www.caddyinfo.com/sevilleyearbyyear.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oscar P Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Hej, Håller med Jan. Man ska dock veta att det rör sig om en sk. uddabil, vilket gör att kundgruppen minskar men också att upptagningsområdet ökar - folk en bit bort kan vara intresserade om det är just en sådan bil de letar efter. Problemet är att få ner folk bakom ratten så att de kan göra ett seriöst val, av någon lustig anledning så tror man att det är bättre bara för att man ser många bilar av samma art runt omkring sig. Det jag försöker säga är att "billigast på blocket" är ingen garanti för att bilen blir såld i ett nafs, de flesta tittar inte ens åt det hållet. Kan du tänka dig att behålla den ett tag så kan det vara lättare att få rätt pengar. Man måste nog se, syna och köra bilen för att avgöra dess värde. Milen i sig faktiskt mindre roll, mekanik kan man alltid byta och laga - då är det värre med rost, sliten inredning och lack. Du får värdera för och emot, vill du ha en Cadillac som byte mot din bil. Är det för att omsätta den i pengar, eller finns det något intresse av att använda den ett tag? /Oscar Hallå Det är så att jag har fått ett bytesförslag på en Cadillac STS Northstar -95 nybesiktad, nya ok, ny katt, nya däck, ny servad. All utrustning. Ägaren säger att den är i utomordentilgt toppskick, finns absolut inget att klanka ner på. Den har precis passerat 30.000mil Har sett bilder på den och den ser ut att vara i riktigt bra skick. Nu till mina frågor. Vågar man ta sig an en sån här bil som har gått så här lång? Vad är den värd? Svårsåld? han vill byta jämt upp mot en bil som har 45.000kr i bytesvärde mvh Micke STS 2005 V8 (1SF) Sedan DeVille 1995 4.9L Link to comment Share on other sites More sharing options...
cashen Posted December 15, 2009 Author Report Share Posted December 15, 2009 Bilen finns ca 35mil från mig så kan inte direkt åka å kolla på den bara sådär. Först å främst är de väl tänkt som jag ska sälja den vidare men man vet ju aldrig. Tar bilfirmor an sig såna här bilar? Det finns ju inga vinterdäck till den så det måste fixas om eventuellt byte blir av. Är ju så att jag får en bmw 530 -93 oxå...dock är den lite halvkass i skicket. Men nån krona är den ju värd iaf. Dom 2 bilarna borde ju vara värda mer 45k om nu cadillacen är fin mvh Micke Hej, Håller med Jan. Man ska dock veta att det rör sig om en sk. uddabil, vilket gör att kundgruppen minskar men också att upptagningsområdet ökar - folk en bit bort kan vara intresserade om det är just en sådan bil de letar efter. Problemet är att få ner folk bakom ratten så att de kan göra ett seriöst val, av någon lustig anledning så tror man att det är bättre bara för att man ser många bilar av samma art runt omkring sig. Det jag försöker säga är att "billigast på blocket" är ingen garanti för att bilen blir såld i ett nafs, de flesta tittar inte ens åt det hållet. Kan du tänka dig att behålla den ett tag så kan det vara lättare att få rätt pengar. Man måste nog se, syna och köra bilen för att avgöra dess värde. Milen i sig faktiskt mindre roll, mekanik kan man alltid byta och laga - då är det värre med rost, sliten inredning och lack. Du får värdera för och emot, vill du ha en Cadillac som byte mot din bil. Är det för att omsätta den i pengar, eller finns det något intresse av att använda den ett tag? /Oscar Hallå Det är så att jag har fått ett bytesförslag på en Cadillac STS Northstar -95 nybesiktad, nya ok, ny katt, nya däck, ny servad. All utrustning. Ägaren säger att den är i utomordentilgt toppskick, finns absolut inget att klanka ner på. Den har precis passerat 30.000mil Har sett bilder på den och den ser ut att vara i riktigt bra skick. Nu till mina frågor. Vågar man ta sig an en sån här bil som har gått så här lång? Vad är den värd? Svårsåld? han vill byta jämt upp mot en bil som har 45.000kr i bytesvärde mvh Micke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.