Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Tankmätare fungerar inte som den ska på sts 99


johro8

Recommended Posts

Hej på er

Jag har en STS 99 som tankmätaren inte fungerar som den ska.

Den stannar i toppläget jättelänge och vandrar sedan långsamt nedåt men följer inte förbrukningen ett dugg. range mätaren följer heller inte förbrukningen.

Funderar på om låg tanknivå fungerar eller om det hänger ihop med det andra?

någon som har några ideer?

mvh Roger

Link to comment
Share on other sites


Hej på er

Jag har en STS 99 som tankmätaren inte fungerar som den ska.

Den stannar i toppläget jättelänge och vandrar sedan långsamt nedåt men följer inte förbrukningen ett dugg. range mätaren följer heller inte förbrukningen.

Funderar på om låg tanknivå fungerar eller om det hänger ihop med det andra?

någon som har några ideer?

mvh Roger

Det kan hända att det blir beläggning på nivågivaren. Tror det lättaste är att köra igenom injector cleaner enl. rekommendationerna. Dvs Gm fuel injector cleaner eller Techron. Kör igenom det på kort tid, någon dag eller så på en tank för att inte skada bränslesystemet!

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset, får testa...

Hej på er

Jag har en STS 99 som tankmätaren inte fungerar som den ska.

Den stannar i toppläget jättelänge och vandrar sedan långsamt nedåt men följer inte förbrukningen ett dugg. range mätaren följer heller inte förbrukningen.

Funderar på om låg tanknivå fungerar eller om det hänger ihop med det andra?

någon som har några ideer?

mvh Roger

Det kan hända att det blir beläggning på nivågivaren. Tror det lättaste är att köra igenom injector cleaner enl. rekommendationerna. Dvs Gm fuel injector cleaner eller Techron. Kör igenom det på kort tid, någon dag eller så på en tank för att inte skada bränslesystemet!

Link to comment
Share on other sites

Hej på er

Jag har en STS 99 som tankmätaren inte fungerar som den ska.

Den stannar i toppläget jättelänge och vandrar sedan långsamt nedåt men följer inte förbrukningen ett dugg. range mätaren följer heller inte förbrukningen.

Funderar på om låg tanknivå fungerar eller om det hänger ihop med det andra?

någon som har några ideer?

mvh Roger

Hej!

Tankmätaren på min STS 99 fungerar också på ett liknande sätt. Den står länge kvar på läge "Fullt" och börjar sedan röra sig så smått neråt, efter halv tank går den ganska snabbt ner mot noll. Jag har diskuterat det här med flera personer i klubben och det verkar vara ett generellt problem på dessa modeller. Jag har börjat vänja mig vid förhållandet (har haft bilen drygt 8 år) och känner numera inte så stort behov av åtgärd. Kanske ska jag pröva Jannes förslag för att få bort ev beläggning till nästa säsong.

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...