Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

STS 94 batteribyte, nåt att tänka på?


STSten

Recommended Posts

Hej. Jag är ny med det här att ha en Cadillac. Köpte en STS -94 i juni i år. Har gått 18000 nu men är snygg och ser osliten ut. Går rent och fint också. Jag kan få en felkod ibland vid kallstart, ACn kyler inte och styrservon kan gå trögt stillastående men de grejerna får jag kolla upp i vår. Ställer bilen under vintern.

Hursomhelst, batteriet som inte är något orginal verkar få svårt att dra runt motorn nu när det blivit kallare och jag antar det inte levererar som det ska. Tänkte köpa ett nytt.

Är det något jag ska tänka på vid bytet? Ska jag ta Delco eller finns det nåt alternativ? Har vanliga poler (ej skruv).

Det står ju en del om omprog. proceduren i manualen. Tänkte följa den men är det någon som har tips om 94ans STS och "reboot" så tar jag gärna emot.

Jag är som sagt ny bland koder och förkortningar när det gäller den här kärran. Den är ju en helt annan "beast" än Bonneville 89an jag hade innan ;)

/Sten

Link to comment
Share on other sites


Hej Sten!

Skulle välja ett Delco batteri med rätt antal ampere timmar på om jag var du! Finns väl inget direkt att tänka på vid ett batteribyte förutom att du sätter i ett kvalitetsbatteri med rätt anta amperetimmar!

Smörj in polerna rikligt med kopparfett oxå!

Roger

Roger Martinsen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...