Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Hjulvinklar STS 1995


manowar77

Recommended Posts

Har beställt 4 nya däck och tänkte samtidigt göra en framvagnsinställning på bilen! Är det någon som vet vilka hjulvinklar det ska vara på en STS 1995? Står säkert i original reparationsboken men inte i Haynes!

Är inte säkert däckverkstaden har dessa inprogrammerade!

Tack på förhand!

Roger Martinsen

Link to comment
Share on other sites


Kan inte ge dig inställningarna, men väl ett tips som jag fick på en märkesverkstad i Kalifornien när jag skulle göra samma sak. Förutsatt att du inte har något jättefel på din nuvarande hjulinställning (vilket borde synas på de gamla däcken) ska du först köra kanske 100 mil (mins inte säkert hur mycket, men det var inte speciellt mycket). Detta för att köra in däcken och nöta bort eventuella små ojämnheter från tillverkningen och därmed får exaktare inställningar. Jag är själv inte helt övertygad om att det verkligen gör någon skillnad, men det var i varje fall vad de sa till mig.

Link to comment
Share on other sites

Tack! Kan ju vara en fördel att göra det innan,däck är ju så j-a dyrt så man vill ju få ut det mesta ur dom!

Har även lagt ut frågan på det amerikanska forumet,får se om nån jänkare kanske vet!

Roger Martinsen

Link to comment
Share on other sites

Har beställt 4 nya däck och tänkte samtidigt göra en framvagnsinställning på bilen! Är det någon som vet vilka hjulvinklar det ska vara på en STS 1995? Står säkert i original reparationsboken men inte i Haynes!

Är inte säkert däckverkstaden har dessa inprogrammerade!

Tack på förhand!

Hej Jänkarn!

Kolla på gratis tillgång till manualer, tråden i början på forumet. Där finns data under suspension, Wheel alignment.

Mvh /Bengt

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...