Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Brytarlösa tändsystem..


Christer Jacobsson

Recommended Posts

Hejsan,

Är det någon som har erfarenhet om det är värt investeringen att byta ut gamla tändsystem från 70-talet till nya elektroniska system utan brytarspetsar mm.. ? Jag tänker då mest på min Fleetwood 78:a..

Jag gissar att på min Seville 77:a med insprutningsmotor att det redan är monterat med digitaliserad tändning (?)..

/ Christer

Link to comment
Share on other sites


Hejsan,

Är det någon som har erfarenhet om det är värt investeringen att byta ut gamla tändsystem från 70-talet till nya elektroniska system utan brytarspetsar mm.. ? Jag tänker då mest på min Fleetwood 78:a..

Jag gissar att på min Seville 77:a med insprutningsmotor att det redan är monterat med digitaliserad tändning (?)..

/ Christer

Hej!

Jag har noterat att din fråga har stått obesvarad en tid nu. Själv har jag ingen erfarenhet av hur effektivt det kan vara, men jag har hört många vittna om att det är väl värt besväret. Bl a leder det till bättre bränsleekonomi. Frågan har varit uppe på detta forum tidigare och du kan få tips genom att använda sökmotorn. Längst ner på sidan ser du "Search Forum" och en ruta där det står "Enter key words". Sätt in ordet "brytarlöst" i den senare rutan och klicka på "Search Forum" så får du upp de tidigare trådarna.

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...