Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Seville STS -99

carler27

Recommended Posts

Hej!

Har problem med musikanläggningen i min Seville -99. För det mesta är ljudet förskräckligt dåligt fram, men ibland, speciellt när bilen stått länge, är ljudet bra ett tag men blir sedan sämre och sämre. Är det radion eller högtalarna som felar? Finns det över huvud taget någon i Sverige som kan ta sig an problemet. Har sökt i princip överallt för att skaffa nya högtalare och radiodel. Hittade på Osbyskroten, men de var naturligtvis sålda. Bose i Sverige hänvisar till GM lokalt men de kunde inte hjälpa till, säger att de är fabriksmonterade och därför inte går att få tag i, ej heller radioenheten. Är det någon som känner till problemet och kan hänvisa mig någonstans där jag kan få hjälp. Vill helst ha originalet kvar.

Hej!

Har problem med musikanläggningen i min Seville -99. För det mesta är ljudet förskräckligt dåligt fram, men ibland, speciellt när bilen stått länge, är ljudet bra ett tag men blir sedan sämre och sämre. Är det radion eller högtalarna som felar? Finns det över huvud taget någon i Sverige som kan ta sig an problemet. Har sökt i princip överallt för att skaffa nya högtalare och radiodel. Hittade på Osbyskroten, men de var naturligtvis sålda. Bose i Sverige hänvisar till GM lokalt men de kunde inte hjälpa till, säger att de är fabriksmonterade och därför inte går att få tag i, ej heller radioenheten. Är det någon som känner till problemet och kan hänvisa mig någonstans där jag kan få hjälp. Vill helst ha originalet kvar.

Hej!

Det första du ska göra är att läsa av felkoder (DTC = Diagnostic Trouble Codes) för att kunna avgöra var felet ligger. Du kan göra det genom att använda vissa knappar på instrumenbrädan enligt proceduren bakom följande länk. Var noga med att notera koderna och vilken status de har (Current eller History). Nollställ inte (Clear codes?) koderna det första du gör i slutet av processen. Koderna som har med Entertainment system att göra börjar med bokstaven B och följs av fyra siffror, tex B1760.

http://www.caddyinfo.com/readingcodes.html

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

• 2 weeks later...

Hej!

Har du kollat felkoderna? Det skulle vara intressant att ta del av vad du fick fram.

Om du tror dig veta att högtalarna är paj, finns det en STS 98 med motorhaveri, vars ägare är beredd att sälja den i delar. Ta kontalt med Andreas Adestål i Uppsala

http://www.adestal.com/

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

Jag snubblade över en web-sajt som verkar innehålla en hel del nyttig information om Bose-system i Cadillac.

http://www.carstereoremoval.com/htm/stereo...acSLS96_99P.htm

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...