Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Tändningsjustering Fleetwood

Hultstrom

Recommended Posts

Hej,

Har problem med tändningen på min Fleetwood -93 alltså den med L05-motorn, vin 7. Problemet jag har är att jag inte kan hitta den sladd som skall frikoppla tändningen från databoxen så att man kan frikoppla. En massa googlande har gett en massa förslag, på torpedväggen, under handsfacket, på höger sida i motorrummet...

Finns dock ingen kontakt att plocka bort någonstans! Har även testat att bygla A & B-kontakten i diagnisuttaget vilket fungerar på andra modeller, dock uppenbarligen inte denna.

Någon som har någon idé?

Nu besvarar jag min egen tråd här då jag funnit lösningen. För att spara nästa person med samma bekymmer en massa timmars googlande skirver jag här nu ner svaret.

Som det förefaller så har motorerna 350 tbi i Fleetwood -93 och jämngamla Caprice och Roadmaster ingen kontakt att koppla isär. Däremot så finns det i kabelstammen på motorn en brun kabelstump med en kontakt på. Vad man gör är helt enkelt att man sätter i en kabel i denna kontakt och sedan jordar anslutningen mot batteriet. Vips så är tändningsreglering urkopplad och man kan justera korrekt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...