Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Klimatanläggning

DeVille69

Recommended Posts

Min DeVille 69 e utrustad med klimatanläggning. Tyvärr har denna vacumstyrda styrningen gett upp och det går inte längre göra några justeringar. E det någon som känner till nån som har koll på hur man får fart på det hela?

tjaba det finns en vacum burk mitt på torped väggen (uppe på).troligtvis har den sagt uppsig. dvs du får köpa en ny hör med ta motor i luleå dom har även hemsida. annars om den funkar så är det läckage i vacum slangarna.alt att någon av värme ventilerna pajat, vilket jag inte tror på, du kan öppna spjäll även för hand om man skruvar loss vacum burken, men då har du värme hela tiden, kolla även värme ventilen som sitter på högra toppen bakom fördelaren brukar sitta trångt, vacum slangarna 3 st kan ha gått av, du sa inget om fläkten går eller ej men jag utgår från det. o är det kyla du vill ha så kolla givetvis ac behållare tryck mm, det bör vara lätt fixat det gäller att gå igenom allt systematiskt, har gjort det samma själv med min 70 de ville

tjaba det finns en vacum burk mitt på torped väggen (uppe på).troligtvis har den sagt uppsig. dvs du får köpa en ny hör med ta motor i luleå dom har även hemsida. annars om den funkar så är det läckage i vacum slangarna.alt att någon av värme ventilerna pajat, vilket jag inte tror på, du kan öppna spjäll även för hand om man skruvar loss vacum burken, men då har du värme hela tiden, kolla även värme ventilen som sitter på högra toppen bakom fördelaren brukar sitta trångt, vacum slangarna 3 st kan ha gått av, du sa inget om fläkten går eller ej men jag utgår från det. o är det kyla du vill ha så kolla givetvis ac behållare tryck mm, det bör vara lätt fixat det gäller att gå igenom allt systematiskt, har gjort det samma själv med min 70 de ville

Hello,

glömde i min brådska nämna att jag nog har vacum i systemet, Ialla fall så funkar releasen av parkeringsbromsen när man lägger i växeln!

Just nu e problemet att jag inte kan göra något alls. Det blir full värme på golvet... Nice om man cruisar en sval kväll men blir rätt varmt med toppen uppe på sommaren. För närvarande sitter det inte någon A/C kompressor i bilen... får väl bli ett senare projekt. Och ja fläkten funkar, om jag förstått rätt så är det ju en "one speed" flödet regleras via spjäll endast.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...