Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

omkodning tändningslås

viltsu

Recommended Posts

hej

har en sts seville 2002 som gått 8400 mil broblemen hopade sig direkt efter köp, det visade sig att det är något fel i tändlåset, vi fick nytt tändlås men vem kan kåda om denna magiska pryl klintberg säger att han som gjort detta slutat, som tur är så står garantin för kalaset.

hej

har en sts seville 2002 som gått 8400 mil broblemen hopade sig direkt efter köp, det visade sig att det är något fel i tändlåset, vi fick nytt tändlås men vem kan kåda om denna magiska pryl klintberg säger att han som gjort detta slutat, som tur är så står garantin för kalaset.

Hej!

Om du har garanti, måste det ju finnas någon som har ställt ut garantin. I stockholmsregionen är det Svenska Bil som har garantiansvar/service på Cadillac. Normalt gäller nybilsgarantin bara i tre år, så det verkar vara någon annan form av garanti du refererar till. Nå, det finns ju andra verkstäder som kan Cadillac, men frågan är vem som betalar garantiåtgärden? :huh:

Jag har en STS 99 och kollade i Servicemanualen. Där finns en beskrivning om hur man kodar och sätter ihop tändningslåset. Jag skannade beskrivningen och redigerade den lite så att den skulle platsa som infogat dokument här på forumet. Den är givetvis på engelska, men det kanske går bra ändå. Hoppas den kan hjälpa dig till en lösning.

Mvh /Bengt B)

Assembling_and_Coding_Ignition_Lock_Cylinder_1.pdf

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

hej

Hej!

Om du har garanti, måste det ju finnas någon som har ställt ut garantin. I stockholmsregionen är det Svenska Bil som har garantiansvar/service på Cadillac. Normalt gäller nybilsgarantin bara i tre år, så det verkar vara någon annan form av garanti du refererar till. Nå, det finns ju andra verkstäder som kan Cadillac, men frågan är vem som betalar garantiåtgärden? :huh:

Jag har en STS 99 och kollade i Servicemanualen. Där finns en beskrivning om hur man kodar och sätter ihop tändningslåset. Jag skannade beskrivningen och redigerade den lite så att den skulle platsa som infogat dokument här på forumet. Den är givetvis på engelska, men det kanske går bra ändå. Hoppas den kan hjälpa dig till en lösning.

Mvh /Bengt B)

Assembling_and_Coding_Ignition_Lock_Cylinder_1.pdf

tack för hjälpen fick tag på ett företag i mariefred som heter nyckelkopia dom kodar om samtliga nycklar o lås ( till svenska bil )om man inte har nyckelkod, det är även dom som beställer samtliga grejer.så jag hoppas det löser sig, jag har mrf garanti fram till 9/4-2009. bytet är godkänt av försäljaren, fick även veta att detta är ett vanligt fel på nyare modeller. det är något i bottendelen i

tändlåset som pajar (elektroniskt), bla gick det inte att styra gps,stereo,cd väx,mm vara sig från ratt el instrument bräda, pillade jag på nyckeln började allt funka igen,hoppas bara att styrboxen klarat sig,det sägs att den är väldigt känslig när den inte får jämn ström som var fallet hos mig ,laddningen pendlade mellan 15,4-13,5,vilket tyder på att tändlåset kortslutit.mercedes e klass har haft samma problem,hade tidigare en sts -94 o körde 24,000 mil utan några som helst problem,

*smurf* happens

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...