Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Brytarlöst tändsystem


Sören

Recommended Posts

Har hört att det finns brytarlösa tändsystem till våra bilar och funderar på att uppgradera till sådant på min Deville -72.

Någon som har gjort det och kan dela med sig av sin erfarenhet?

Link to comment
Share on other sites


Hallå.

Jag tror att jag är rätt person att svara på denna fråga eftersom jag också har en DeVille -72 och jag har monterat brytarlöst tändsystem på den. Jag köpte ett Pertronix Ignitor system och det har fungerat kanon. Dock måste du se till att koppla in den rätt: Den röda kabeln (+) på ignitormodulen ska kopplas till 12V och eftersom bilen är utrustad med sk motståndskabel till tändspolen (Där monteringsanvisningen visar att du ska koppla in den) så finns det bara 7-9 volt där och du måste således koppla in den INNAN motståndskabeln.

Mvh Tony Eriksson

Link to comment
Share on other sites

Hej Tony!

Tack för tipset, hittade bland annat denna site http://performanceparts.com/part.php?partID=70669.

När jag en gång i tiden uppgraderade min motorcykel från -74 med brytarlöst kombinerat med kraftfullare tändspolar, bra stift och rejäla kablar/hattar så fick jag possitiva effekter som att den blev mer lättstartad, mer varvvillig och lägre bränsleförbrukning. Förutom att jag inte behövt ställa tändningen på 10 år, det bara rullar på.

Har du märkt några sådana possitiva effekter på din bil efter bytet?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...