Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Reg. besiktning


Concours94

Recommended Posts

Hej !

Jag är nybliven medlem i cadillac klubben 3255 och jag skulle bli mycket tacksam för hjälp med vad som krävs för att regbesikta en cadillac concours 1994 med en northstar motor.

Tack på förhand och med förhoppning om hjälp.

Leif Collin

Link to comment
Share on other sites


Hej !

Jag är nybliven medlem i cadillac klubben 3255 och jag skulle bli mycket tacksam för hjälp med vad som krävs för att regbesikta en cadillac concours 1994 med en northstar motor.

Tack på förhand och med förhoppning om hjälp.

Leif Collin

Hej!

Följande behöver du tänka på:

  1. VIN-nummer ska stansas på någon av bilens bärande delar. Minst 7 mm höga tecken. Lämpligt är att stansa in numret där en av framfjädrarna är fästa under motorhuven.
  2. Gul-orange ljus i parkeringslampor är ej tillåtet.Gör om ena lampan till p-ljus och den andra till blinker (den längst ut).
  3. Blinkers bak måste byggas om till gul-orange färg, fordrar lite eltekniskt jobb.
  4. Sidoblinkers minst 500 mm över mark med gul-orange ljus.
  5. Blinkers bak med gul-orange ljus, fordrar lite elteknisk ombyggnad. Enklast väljer man Biltemas blinker-sats för backspeglar.
  6. Intyg om ursprungskontroll, söks hos Vägverket. :paint2:
Mvh /Bengt

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Om din bil har varit registrerad i ett EU-land så räcker det som Bengt skrivit

men om inte så behövs ett CoC papper ( kanske det finns i vä dörr) men vad jag

förstått så kom dessa efter 94. Jag har nyligen reg bes en 94 STS som kom från

Schweitz ( och intullad i Tyskland men aldrig registrerad där). Den hade ingen CoC

klisterlapp någonstans så då kräver bilprovningen intyg på bromsar, ljud och stöldskydd.

Innebär diverse besiktningar och skriftväxling med Cadillac-Corvette Europe i Holland

och en del pengar. I mitt fall ca 6000 kr.

/Jan L

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...