Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Bärgning


MrTuffBoy

Recommended Posts

Det är inte ofta jag bärgar en Cadillac från 1931, V16 motor, Ofantligt fin bil. Och för er som undrar så var det inget fel på bilen den kom med Motortransport till Haninge/sthlm från Jönköping/Elmiamässan Jag fraktade bara den vidare till ägarens garage......Den skall visst vara värderad till 3,5-4 miljoner.......

cadillac.jpg

post-8094-1206654002_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites


Med en sådan last är det bara att hoppas att även de övriga trafikanterna sköter sig på vägen. Jag själv tyckte det var tillräckligt spännande att åka på E4 med min svennson Saab från Elmia till Gävle då det var flera förare som hade alldeles för snäva marginaler i halkan.....

Link to comment
Share on other sites

Okej då är bilen hemma igen. Ja visst är det en bil som väcker känslor för det kunde man se på mässan också för det var ständigt fotograferande och diskuterande runt om bilen.

2 X V8 =16 cyl redan på 30-talet var unikt, och just denna startade och gick mycket tyst kan jag bevisa eftersom jag körde den på Elmiaområdet till tvättning efter ankomsten före påsk, efter detta svarade jag för avdamningen dagligen under mässtiden då jag jobbade med Cadillac mässmonter.

Jag kan också tillägga att bilen blev tilldelad prispokal på bedömningen.

För den som inte känner till LaSalle så tillverkades den endast under tidsperioden 1927 - 1940 och bilmärket hade mycket vackra linjer och gav ett respektingivande intryck med status.

Här i Sverige finns totalt ca 20-tal LaSalle, dock är endast ca 10 st renoverade och körbara i drift, och Scandinaviens äldsta från 1927 finns i Jönköping och är i nyskick, den körs varje sommar till våra lokala bilträffar av vår CCS-medlem, dessutom finns den med på vår klubbs DVD skiva som inspelats under sommaren 2007.

Den som vill se fler bilder av dessa bilar så är de utlagda på vår hemsida vid olika tillfällen. www.cadillacclub.se/

Med hälsningar från Stig.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...