Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

"Hjälp" Dragkrok till STS.


stig.a-son

Recommended Posts

Ja krockskyddet blir lidande. Därför finns infällbara dragkrokar som gör det hela något bättre. I USA får man inte dra nästan något med något annat än en stor SUV eller pickis sedan många år, det är väl för att de stämmer varandra hela tiden. Förr kunde man ju dra en stor husvagn etc efter en Impala även i USA. GM klassar om sina bilar när de importeras till Europa för att få dem säljbara här. Min förra bil, En Cheva (Olds) Alero fick dra drygt 1400kg här men bara 454 kg (1000lbs) i Usa. De flesta Chrysler, Dodge får dra lite här i Europa då de inte är omklassade av generalagenten. Gäller dock inte 300C. Ett class 1 drag i USA får bara dra 1000lbs och sitter mcket riktigt bara i golvet, det skulle jag INTE vilja dra mer med. Det finns i USA class 2, 3 osv för högre vikter men inte till STS. Till CTS och SRX finns bra drag att tillgå här i Europa och de sitter mycket seriöst fast. Ett CTS drag skulle kanske kunna modifieras till en STS men det går aldrig igenom utan det skall vara EU-godkännande och hela baletten. Jag är mycket nöjd med min nyinköpta STS-05 men jag måste kanske byta till en CTS eller någon svenssonbil då jag behöver drag ibland. Jag kollar alltid dragvikter på bilar för att inte stå med tex. en rambyggd Crown Victoria med dragvikt 750kg och blev glad då STSen fick dra så mycket. Och så finns inga drag! Hur tänkte GM här?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...