Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Information om den CD-baserade navigatorn


Jan Olsson

Recommended Posts

Ditt PM är av intresse för övriga användare, därför flyttar jag den till forumet.

Välkommen till Caddyinfo!

Hejsan Jan Olsson.

Jag har följt dina inlägg i forumet angående problem med uppdatering för navigatorn.

Jag har precis köpt en cadillac seville 2002 och med den följde 8 st skivor för europa men sverige fanns inte med.

Har heller ingen manual för naven. Min fråga är som följer, har du fått någon rätsida på din nav och skulle du i så fall kunna tala om för mig vad som behövs göras.

Har plöjt igenom internet dom senaste 3 dagarna utan att bli klokare.

Med vänlig hälsning

Ronny Rewnell

Link to comment
Share on other sites


Jag antar att du har den CD-baserade navigatorn, till skillnad från den DVD-baserade eftersom du har så många skivor.

Den DVD-baserade har en enda skiva för hela västeuropa.

I ditt fall finns det inga nyare skivor än 2002, det systemet övergavs till förmån för ett DVD-baserat sent år 2002 vilket i sin tur bara fanns till och med 2004 års modell.

Det är ju jäkligt trist att det inte finns skivor, men det har varit en extrem utveckling på navigatorerna över hela branchen, nu är Cadillac inne på ett 5:e utförande (minst) borsett från alla de modellspecifika varianterna.

Lite kuriosa för oss med DVD-baserad av den 1:a generationen (sällsynt).

Där upphörde tack och lov samarbetet med Denso som licenstillverkade navigatorn. På bilarna från och med 2005 års modeller verkar det inte spela någon roll vilket land som är bilens "ursprungsland" när man ska köpa kartor, min generation t.ex. skulle inte fungera utan att man byter enheten till en Europa-specad plus en del hårdvara.

Jag har testat med en nyare karta med filen LOADING.KWI (för en XLR som har samma navigator) men inte fått det till att fungera. Om det sen beror på att LOADING.KWI inte stämmer överens eller om det beror på att det krävs inkrementella uppdateringar (dvs. tidigare måste vara gjorda för att köra den här) vet jag inte.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...