Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Bromsar


Recommended Posts

Halloj jag har en seville sts 95 som bromspedalen sjunker till golvet, bara när motorn är igång.

Allt började med ett läckande bromsrör. Har bytt bromsröret. har även bytt båda broms oken plus skivor fram.

Har även bytt huvud broms cylinder och bromsservo. Har haft bilen inne på verkstad för luftning av systemet, men pedalen sjunker ändå till golvet. inga läckor och broms vätska nivån i behållaren sjunker inte. Får inga felkoder från abs enheten heller. Är det någon som känner till någon bra verkstad runt Göteborg ??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

  • 2 months later...

Hej Eddie,

Gissar att ditt problem löst sig. Maj var ju ändå ett tag sedan.

Av din beskrivning så låter det som att det är något fel på huvudbromscylindern. Även fast den är ny så kan det vara fabrikationsfel eller felinställt. Eller att inställningen är rätt generellt, men inte för din bil...

Jag är inte bevandrad med så moderna bilar som från 1995 så min gissning kan ju vara helt uppåt väggarna. Mitt förslag till lösning är dock att du skruvar bort bromsrören från huvudcylindern och bromsar, får du bromsvätska sprutandes? Det kan nämligen vara så att du har luft kvar i kanalerna i huvudcylindern. Det bästa är att lufta en ny huvudcylindern innan man monterar den på plats. Enklast görs det i ett skruvstäd. Pumpa några gånger med ett lämpligt föremål och när det sedan kommer bromsvätska så kan man montera och lufta hela systemet på vanligt sätt.

Det finns garanterat andra orsaker och jag gissar att du fått bromsarna fixade vid det här laget. Det vore kul med en uppföljning av vad felet var samt lösningen. Kanske någon annan har liknande problem och kan besparas tid och pengar.

 

Hälsningar

Anders

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...