Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Klimatanläggning


tussen

Recommended Posts

Hej

Kan någon svara mig på hur mycket trycket skall vara på lågtrycks sidan på Ac anläggningen ?

Min Ac ligger mellan 80 och 40 Psi på 1500 varv. Men slår ändå ifrån titt som tätt på att det är lågt tryck på köldmedium Kod Ac1348 - Very Low A/C Refrigerant Pressure

Mvh Maths

Link to comment
Share on other sites


B1348Very låg/c köldmedium Pressure

The 1999 Mikronesien, sida 1C-56 och 1C-57, säga att den låga sidan måste läst ovan 10 psi (69 kPa) när sitter fortfarande för testning.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Högt tryck sidan kommer att kasta en kod på 410 psi (2830 kPa) men du kommer inte se koden om det inte finns något blockeras eller finns det ett stort överpris.

Du måste ta bort koderna för kompressorn att köra. Bilen kommer inte att kasta P1248 koden medan bilen sitter fortfarande. Så, avmarkera koderna och kompressorn kommer köra så du kan ladda systemet. Den totala kapaciteten är 2.0 pounds (0,91 kg) av Freon R-134a.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jim

Tack för all information :)

Vad jag kan läsa ut av vad du skriver så har jag tillräckligt med köldmedium i min klimatanläggning .

Kanske det kan vara tryckgivaren på lågtrycks sidan som behöver bytas ?

Kan man byta den utan att tömma sytemet på gas ?

Med vänlig hälsning Maths

Link to comment
Share on other sites

Om jag förstår dig rätt, du laddas systemet OK men du fortfarande få en kod och a/c stängs av när du kör bil. Läs koderna igen och se vad som händer. Det enda sättet att du kunde få en B1348 är att det finns en blockering på sidan intag av kompressorn, en mycket sällsynt händelse.

Å andra sidan, om tork-ackumulatorn är tilltäppt, växeln hög sida tryck kommer att resa på 430 psi (2965 kPa) och stäng av kompressorn och en B1324-kod kommer att kastas.

Kör koderna igen och se vad som säger till dig.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...