Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Bränslepump Sts sls


tussen

Recommended Posts

Hej

undrar om någon vet hur bränslepumpen styrs på Cadillac sls sts

hade problem med död bränslepump på bilen för något år sedan och då byttes bränsletrycksregulatorn och motorstyrenhet på bilen . Då slog relät inte till och pumpen var död men efter bytet av delarna så startade bilen .

Nu är den åter död men märkte att relät slog till och antog att pumpen var skrot och jag bytte pump och bilen startade och jag provade flera gånger och den startade och gick bra trode då att allt var frid och fröjd och åkte för att tvätta bilen och där är den åter död med död bränslepump .

Nu undrar jag om det finns något mer som bryter pumpen än bränsletrycksregulatorn och tiden som den stannar på när man slår på tändningen .

Hoppas någon kan förklara hur det funkar .

Mvh Maths

Link to comment
Share on other sites


Bränslepumpen drivs av PCM-modulen via en bränslepump relä. Fuel pumpen ger ett tryck på ca 45 psi (310 kPa) till inloppssidan av bränsle järnväg. Utgångssida bränsle järnväg har FPR som frigör bränsle tillbaka i bränsle returraden. FPR har ett vakuum linje och diaphram och maintans ett konstant tryck mellan bränsle järnväg och insugningsröret.Vanligaste felet är den bränslepump relän.

Detta är en mycket billig del. När det misslyckas du får vanligtvis en P0231 OBD-kod.Du behöver köra din OBD-koder och lägga upp dem här.

Du kan använda knapparna/c för att få bilens comuters att rapportera sina OBD-koder och rulla dem till bilens meddelandeskärmen.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jim

Tack för svaret

jag har testat ett annat relä och både det gamla och nya reläet slår till men pumpen startar inte .

Har även kollat OBD koder men det finns inga koder noterade i OBD .

MVH Maths

Link to comment
Share on other sites

Matematik: Om du har ingen OBD-koder men bränslepumpen inte körs, då problemet är antingen i ledningar eller i bensintanken. I bensintanken, kan problemet vara kontakten eller bränslepumpen.

Jag vill kontrollera att bränslepumpen har makt och marken.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...