Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Gasdämpare motorhuv Seville STS -94


cjal_86

Recommended Posts


Samma del kommer att vara på 1992-1997 Seville SLS och STS och den 1992-2002 Eldorado och troligen en hel del andra high-end GM-bilar, så delen ska anges för din bil på auto delar butiker.

[English {in case someone wishes to add to my information}]

[The same part will be on the 1992-1997 Seville SLS and STS and the 1992-2002 Eldorado and very likely on a lot of other high-end GM cars, so the part should be listed for your car at auto parts stores.[/English]

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Köpte själv på Ebay USA till min Seville 91 för en tid sedan. De gasdämpare som fanns på mitt Biltema hade inte samma fästen som de som var monterade på bilen.Kolla länken nedan, för mig blev det runt 500 kr inkl frakt.

http://www.ebay.com/itm/StrongArm-4630-L-R-2-Front-Hood-Gas-Lift-Supports-Bonnet-Lift-Support-Strut-/231037646145?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ACadillac|Model%3ASeville|Submodel%3ASTS|Year%3A1994&hash=item35caeab541

Conny

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag hade fel om antalet modeller som hood fjäderben används på. Jag använder Rock Auto, en alldeles utmärkt USA delar leverantör, som en referens för Cadyinfo inlägg. Rock Autos säljer från så många tillverkare och leverantörer som möjligt, från 'ekonomi' delar att jag undviker att OEM kvalitet och de i inkluderar AC/Delco om det finns en del från dem och de ger tillverkaren artikelnummer. Du kan klicka på artikelnumret och få ett popup-fönster som ger fabrikat och modeller som passar för delen.

Jag gjorde inte detta innan mitt första inlägg (!) men jag detta i dag med 1994 Sevilla hood fjäderben och funnit att det finns två AC/Delco del nummer, en (510856) gäller för isabellastensvik från 1980 fram till 1997, och de andra (510330) för isabellastensvik från 1992 fram till 1997 (Eldorados från 1992 genom 1999 och Devilles för 1994 och 1995). Jag tror att de är samma del, bara att en av dem är i en gammal låda.

De säljer en Monroe (OEM kvalitet) för $11.87 varje, vilket innebär att den del som Connie rekommenderar är till ett bra pris.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...