Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Bruksanvisning för att komma igång på detta forum


Benny

Recommended Posts

Läs först igenom meddelandet Regler och villkor för CCS diskussionsforum om du inte redan har gjort det.
Så här registrerar du dig :paint2:

Klicka på den gröna knappen Create Account ganska högt upp på startsidan och du hamnar då på sidan

Registration Forms , Step 1 Your Account, registrerinsformuläret

I registreringsformuläret fyller du i data enligt följande:

  • Username: Fyll i fältet med önskat användarnamn att visa vid dina inlägg
  • E-mail Address: Email adress
  • Password: Välj lösenord
  • Confirm Password: Verifiera lösenord
  • ------------------------------------------------------------------------------
  • Car Model and Year: Bilmodell och årsmodell
  • Engine: Motor, välj i listan
  • ------------------------------------------------------------------------------
  • Registration Question: Fyll i det bilmärke som detta forum handlar om
  • Security Check: Skriv in de två koderna som visas i fältet i rutan nedanför
  • ------------------------------------------------------------------------------
  • Bocka i rutan framför Send me news and information om du vill få email med nyheter och information från Caddy Info
  • Bocka i rutan framför I've read and agree to the Terms of Use
    ------------------------------------------------------------------------------
  • På slutet av formuläret "Sänder man in" registreringsdata genom att trycka på knappen Create Account

Om allt gått bra skall du nu komma till Step 2 Confirmation där du får en kvittens på att din registrering har skickats in. Du kommer nu få ett email till din mailadress som du angav i registreringsformuläret med instruktioner hur du går vidare.

Då är registreringen klar (du kan komplettera med fler data och bilder mm senare om du vill) och du kan nu börja skriva nya inlägg om ämnen/saker du vill dela med dig av, få svar på eller .... :)

Så här startar du en ny fråga/ämne/sak

  1. Tryck på knappen New topic
  2. Skriv därefter in rubrik i det avsedda fältet, Topic title och var så tydlig du kan för att stimulera till svar/kommentarer
  3. Därefter skriver du in ditt inlägg i textboxen nedanför på svenska. Alla svenska tecken fungerar. Du kan provtitta Preview post på inlägget innan du postar det Post new topic. Lägg gärna till smilies eller andra figurer som finns tillgängliga. ;)

Så här svarar du eller skriver inlägg på ett befintligt ämne

  1. Tryck på knappen Add reply
  2. Skriv därefter in ditt inlägg i textboxen. Du kan även här provtitta Preview post (knapp långt ner på sidan) innan du skickar iväg ditt inlägg Add reply, knappen intill den föregående. Lägg gärna till smilies eller andra figurer som finns tillgängliga. -_-

Så här kompletterar/ändrar du din personliga profil

  1. Tryck på My controls högt upp på sidan efter inloggning
  2. I vänsterkanten hittar du Menu och därunder finns Personal Profile
  3. För att skapa en signatur tryck Edit signature och fyll i ditt namn mm för att få en underskrift till dina inlägg
  4. För att lägga in en bild under ditt namn i kanten, tryck Edit Avatar Settings och ladda upp en bild eller något annat kännetecken från din dator. Den blir automatiskt anpassad till "rätt storlek" av systemet
  5. Du kan också ladda upp ett foto eller symbol genom att trycka Change Personal Photo
  6. Change Displayname innebär att du kan ändra det namn som visas vid dina inlägg

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites


Hej

Skulle du kunna tänka dig att i "din" instruktion att instruera hur man lägger till bilder enklast samt hur man får med sin egen bild i profilen.

Jag har uppdaterat min profil med en bild, men den kommer inte med när jag är ute på forumet.

Hälsningar

Janne

Link to comment
Share on other sites

Hej

Skulle du kunna tänka dig att i "din" instruktion att instruera hur man lägger till bilder enklast samt hur man får med sin egen bild i profilen.

Jag har uppdaterat min profil med en bild, men den kommer inte med när jag är ute på forumet.

Hälsningar

Janne

Jag har gjort ett försök, kolla!

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Hej

Skulle du kunna tänka dig att i "din" instruktion att instruera hur man lägger till bilder enklast samt hur man får med sin egen bild i profilen.

Jag har uppdaterat min profil med en bild, men den kommer inte med när jag är ute på forumet.

Hälsningar

Janne

Jag har gjort ett försök, kolla!

Jag ser inte heller min bild... <_< Den är uppladdad (igår) och syns om jag går in på min profil. Däremot dyker den inte upp bredvid mina inlägg. Vad göra?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Skulle du kunna tänka dig att i "din" instruktion att instruera hur man lägger till bilder enklast samt hur man får med sin egen bild i profilen.

Jag har uppdaterat min profil med en bild, men den kommer inte med när jag är ute på forumet.

Hälsningar

Janne

Jag har gjort ett försök, kolla!

Jag ser inte heller min bild... <_< Den är uppladdad (igår) och syns om jag går in på min profil. Däremot dyker den inte upp bredvid mina inlägg. Vad göra?

Det borde fungera om du har följt anvisningar för Avatar settings, dvs att bilden har rätt storlek (max 20k) och 150x150 pixels. Du måste också se till att du är inloggad på forumet. Försök igen, det ska gå!

Mvh /Bengt B)

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vill bara tipsa om problem jag hade/har med inloggning. Efter registrering kunde jag logga in och skriva EN GÅNG. Sedan var det stopp. Jag kunde logga in "successful" men så fort jag gick vidare till Forum eller ämne var inloggningingen borta. Av en slump upptäckte jag att om jag började på "caddyinfo" UTAN att gå via cadillacclub.se så kunde jag helt plötsligt logga in felfritt och som ni ser även fortsätta hit! :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Det är min uppfattning med. Alltså, gå in via caddyinfo.com så funkar det i alla lägen. Det är oerhört sällsynt med problem på caddyinfo.com medan det däremot verkar vara mycket problem om man tar omvägen via cadillacclub.se:s sida.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...