Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Från en Cadillacintresserad


jlinde

Recommended Posts

Hej,

Roligt att hitta en svensk del av Cadillac forum - jag har varit med i den amerikanska

i ca 5 år. Jag är inte med i Cadillac club Sweden men ska gå med.

Bor en bit söder om Stockholm och jobbar just nu med en 94 STS som ska reg. bes och

motorrenoveras. Har en 93 Eldorado Touring Coupe.

Mellan 90-95 så renoverade jag en 40 LaSalle coupe som nu finns i Luleå.

Jag har en manual för Seville-Eldorado 1990 till övers.

/Jan L

Link to comment
Share on other sites


Hej,

Kul att du tittar in på detta sub-forum. Det är bra att ha några som kan konsten att skruva på Northstarmotorn och andra motorer också för den delen. Jag har också hängt med på det amerikanska forumet ca 5 år och läst åtskilliga posts om timeserting mm, vilket jag antar att du också har gjort när du ska motorrenovera din 94 STS. Jag har faktiskt skrivit en artikel om Timeserting i vår klubbtidning Cadillac Club Magazine, där jag också har skrivit om WOTS, som jag antar att du också har läst om. Substansen till dessa artiklar kommer från Caddynfo.com. När det gäller timeserting fick jag en intressant vinkling från en kunnig Cadillac mek i klubben (Arvid från E-tuna). Han menade att man skulle sätta in pinnbultar i stället för nya original toppbultar när man nu borrar upp för nya gängor i blocket. På det viset slipper man bekymret med olika metaller och korrosion om man skulle behöva lyfta topparna ytterligare en gång. Vad tror du om det?

Än en gång, välkommen hit.

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag är nog bara en hemmamek. när det gäller Northstar men har samlat på mig en hel del

litteratur och diverse styrdatorer och litet reservdelar för 93-94.

Att sätta i pinnbultar är nog bra men om man som man var tvungen att göra som på

äldre motorer måste plana av blocket så står man ju där igen och måste ta bort pinnbultarna.

Hälsningar, Jan L

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...