Hade jag varit som dig skulle jag testa en -93/-94:a en från -95 till -97 och en från -98 till -04.
Tänk på att SLS och STS är helt olika både med avseende på fjädring, utväxling och utrustning.
Det beror på vad du är ute efter. Vill du ha en bil mer anpassad för bekvämt landsvägslunk med låg soppaförbrukning och inte bryr dig så mycket om utrustning köp en SLS. STS:en är sportigare, fast det går utmärkt att glida runt med den också.
Du kan inte tro hur jag saknar min gamla -93:a. Den är en helt annan bil än min -02:a.
Mindre finesser, längre," sämre" fjädring, annan inredning men en av de bästa/roligaste bilar jag haft.
Ju äldre bil desto mer fix. Ålder och mil tar ut sin rätt. Nya dämpare och ljuddämpare och en ny laser i Bose-stereon kan du räkna med efter 15 år och 15-20000 mil. I övrigt är det bara frågan om den går jämnt och fint. Byt olja och kylarvätska direkt efter rekommendationerna i forumet och kör.
De stora skillnaderna är vilket fjädringssystem du har. Leta efter en med magnaride och provkör (GM:s steglöst ställbara dämpningssystem som tillverkas på licens av Audi och Lambo..eller var det Ferrari.
Jag personligen kommer aldrig mer att köpa en bil utan magnaride!
Mindre rörliga delar, världens snabbast reagerande fjädringssystem, dock lite stötigare.
Om du gillar att klippa 20 st bilar en och en med gasen i botten och vilda rattvridningar med tvärbromsningar eller om du vill kryssa fram lite småslött på småvägar då ska du välja magnaride. Tror det är RPO-kod F51 (på lappen under reservhjulsbaljeskyddet)
Läs här
http://www.caddyinfo.com/sevilleyearbyyear.htm