Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Ersätta gammal hastighetsmätare med ny?


ejje

Recommended Posts

Finns någon erfarenhet av att ersätta bef mätare med annan mätare? Mätaren har strejkat så jag tänkte man kanske kan montera någon annan.

 

Link to comment
Share on other sites


Kolla med Instrument JIGE AB om han kan reparera den. Oftast bättre än att köpa en mätare på ebay, som du inte vet något om och som redan är 60 år gammal. Sökte för övrigt på ebay och hittade inget som verkade stämma. Så det bästa är nog att använda shop manualen och följa steg för steg och ta bort den mätare du har. Ring sedan Jige och beskriv problemet.

Finns säkert en mätare i någon av dessa bilar: 1954 Cadillac parts du kan alltid maila dem och få kostnadsförslag. Frakten är det sura, men det finns vägar runt det med. Det jag köper i USA skickas till Setec som vidarebefordrar med båt. Tar längre tid visst men fraktkostnaden är 25-50% av andra lösningar.

 

Lycka till

 

 

Link to comment
Share on other sites

Anders,

tack för ditt engagemang.

För att vara helt ärlig förstår jag inte manualen, min engelska är botten. Finns inga beskrivande bilder. Vet att man kan göra saker på olika sätt därav min fråga här. Kanske någon demonterat mätaren och skaffat sig kunskap om hur man gör det på lämpligaste sätt.

Skall höra med Instrument Jige vad dom tror. Jag tror det är kuggdreven som går trögt. När det är varmt är det tyst efter några meter.

Tacl för tips på Setec. Jag handlar en del till min andra bil och frakterna är ju hutlösa. 

Tack

Eilert

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...