Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

1964 Delar till Hydra-Matic (Jetaway) och andra lådor


Recommended Posts

Behövde ett nytt svänghjul till Hydra-Matic (Jetaway).

I samband med att min lokala automatlådeverkstad (har anlitat dem tidigare för en annan Cadillac) tog isär automatlådan upptäcktes det att att kuggarna var slitna. Så behövde ny krans eller nytt svänghjul. Satt alltså på lördagsmorgonen för några veckor sedan och sökte på nätet för att se var jag skulle kunna hitta delarna. Verkade hopplöst till jag ramlade in på Mr Mechanic hemsida. Sökte på Jetaway och fick se en sprängskiss där svänghjulet fanns med, dock fanns det inte med i beställningslistan. Tänkte att de förmodligen inte hade sådant men ringde ändå och fick positivt svar. Björn aka Mr Mechanic hade ett svänghjul i fint skick och syradoppad (fri från rost) på lager. Han frågade var jag bodde och sade att han kanske hade en lösning för att få delen till mig fort. Efter mindre än en timme ringde han och berättade att hans kompis skulle åka norrut på eftermiddagen och kunde ta med sig delen. Vi sex-tiden på lördagskvällen fick jag ett fint svänghjul levererat till macken bredvid där jag bor!!!

Otrolig service!

Link to comment
Share on other sites


Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...