Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

1964 Cadillac Comfort Control System


Recommended Posts

Hej

Den "klimatanläggning" som sitter i Cadillacs 60-talare var för långt före sin tid. Först och främst för att europeiska tillverkare inte ens kunde komma på tanken att installera en A/C och än mindre få den att fungera som en klimatanläggning. K/D var som vi alla vet den tidens A/C.

Cadillacs Comfort Control System är en blandning av elkomponenter och vacuum-delar. Och börjar man felsöka sin ögonsten så kan man klia sig till håret ramlar av. Det kan vara allt från en sprucken membran, via en dålig slang till en oxiderad elkontakt. Plus allt däremellan. Eftersom min bils system inte riktigt är som det skall så har jag beslutat mig för att åtgärda saken. Jag har för det ändamålet köpt en "Troubleshooting 1964 Cadillac Comfort Control System" från en kille i staterna som heter Tim och kallar sig Cadillac Tim. Boken var inte billig, kunde i och för sig ha fått den levererad som pdf lite billigare, men jag valde att få ett tryckt exemplar hemskickat. Och jag måste säga att det är en av de bättre instruktionsböcker jag läst. Bra pedagogik och smart upplagt, möjligtvis att det skulle finnas några fler bilder så att man lättare förstår vilken del han skriver om. Men spontant känns det som att boken kommer ge mig det stöd jag behöver.

Så för er som både behöver information samt även rekonditionerade delar kolla in Cadillac Tim.

 

För den som inte vet eller har glömt bort så står K/D för KorsDrag...

Link to comment
Share on other sites


Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...