CaddyInfo Cadillac Forum

problem med 6volt ?

boancad-50

Halloj allihop, Jag har under åratal haft problem med att få laddningen att fungera bra på min cad-50 ser.62(6volt likström). Våren-15 köpte jag en 6volt växelströmsgenerator (alternator) från powermaster performance i USA. Den har inbyggd regulator så det är bara att koppla den enda sladden(one wire operation) till batteriet, och koppla bort alla andra sladdar. Den ser i princip ut som en originalgenerator och det tar bara 10 minuter att återställa till original om man vill det. Den ger 53 A vid tomgång upp till 64 när jag varvar. Jag har kört hela sommaren utan problem. Helljus, Deluxeheater, kupefläkt mm på samma gång.fungerar perfekt. Jag rekommenderar alla som har samma problem med laddningen att installera en växelströmsgenerator, Mycket lättare än att bygga om till 12volt. God Jul.Bosse

I used Google translate and this is the best I can get for the members here like me who cannot read Swedish

Halloj them all, I have for years had trouble getting the charge to work well on my CAD 50 ser.62 (6volt DC). Spring-15, I bought a 6volt AC generator (alternator) from powermaster performance in the United States. It has built-in regulator so it's just plug the single cable (one wire operation) to the battery, and disconnect any other cords. It basically looks like an original generator and it takes only 10 minutes to restore to the original if you want it. It produces 53 A at idle up to 64 when I lathes. I've been running all summer without problems. High beam, Deluxeheater, kupefläkt mm in the same gång.fungerar perfect. I recommend anyone who has the same problem with the charge to install an alternator Much easier than building on the 12volt. Good Jul.Bosse

I had a 6 volt car a few years back and I installed a 12 volt alternator then built a regulator/ resistor box to knock it down to 6 volts. Then I also used the 12 volt output for a modern stereo and also a power outlet to charge my cell phone.

Archived