Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Bilbälte


Gert

Recommended Posts

Hej!

Jag är ny här på forumet och har precis sålt min gamla caddy eldorado -64

och köpt en annan caddy eldorado fast en -00.

Och nu till problemet bilbältena spärrar inte när man drar i dom.

Får väl problem med besiktningen.Bilen intagen till sverige i januari i år.

Eller är det någon elektroniskt som träder in?

En annan sak jag ser att ni skrivit mycket om kylarvätska

men det var 2008, svårt att hitta dexcool,finns det någon liknade produkt på marknaden?

Mvh Gert

Link to comment
Share on other sites


Jag använder en översättare så jag kan missa några av din mening. Du har precis köpt en 2000 Eldorado och säkerhetsbälten inte spärren när utsträckt? Vissa bilar har en pendel som känner av stoppa och en centrifugal koppling som gör att utvidga säkerhetsbältet långsamt. Se till att det inte fungerar som avsett. Det kan vara OK.

Dexcool är ett varumärke. Få ett bra märke av kylvätska som är utformade i 5 år eller 150.000 miles och som i huvudsak motsvarar DexCool. Det finns en hel del beslutsfattare av 5 års kylmedel men jag vet inte de varumärken som säljs i Sverige. Ändra din kylvätska varje 4 till 5 år, eller när den testar sura. Låt aldrig kylvätska gå över dess garantiperiod i någon motor med aluminium- och alla de senaste motorer har en hel del aluminium i dem. Lägg aldrig gammaldags 'gröna' kylvätska i din Cadillac (1995 års modell eller senare).

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

Hej Gert!

Jag har haft 2 st Eldo -00. Båda har förefallet vara kass i bälteslåsningen MEN i skarpt läge fungerat utmärkt. (En Volvoförare hade bråttom att köra om mig men tvärställde rakt framför min Eldorado som alltså tog en frontsmäll och skickade Volvon till bilkyrkogården) :D (Inga personskador) Jag förmodar därför att rullen har någon form av elektronisk spärr. Jag brukar såptvätta mina bälten och låta dem torka utdragna. Sedan smörja in hela bältet med siliconspray och eftertorka med torr trasa. Detta brukar göra upprullning och funktion mycket mera rappt.

Long Life glykol för aluminiummotorer finns av många märken. Se bara till att du spolar riktigt rent i systemet vid byte för att undvika att du blandar olika typer som inte går ihop. Kolla volymen på systemet och fyll med 50/50 blandning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...