Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Chassienummer på ram i nyare bilar


Recommended Posts

Nu har jag varit på bilbesiktning och fått nerslag på att de inte kan hitta bilens VIN-kod instansad i plåten på min SRX 2005.

Den skylt som sitter under vindrutan duger tydligen inte längre, enligt nytt påbud.

varken instruktionsbok eller VHB ger information om att det skulle finnas ett nummer någon annan stans.

Finns det ett ramnummer någonstans på dessa bilar, eller har GM slutat med det?

De hotar med att jag måste åka till en auktoriserad märkesverkstad och låta slå in numret i plåten, för att få ett intyg på att det är rätt identitet på bilen. Därefter måste bilen registreringsbesiktas.

Tydligen ska det vara så numera för att de upptäckt att det ibland fuskas med bilars identitet.

Men att bara slå in ett nummer som stämmer överens med VIN-skylten är ju ingen garanti mot att min bil inte är bluffad med. Tvärtom, det kanske bara legitimerar en bluff.

Har Cadillac Club andra medlemmar som råkat för liknande?

Har vår klubb eller bilklubbar i allmänhet fört någon dialog med myndigheterna om detta?

På min Eldorado är numret även instansat i stötdämpartornet höger fram.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Detta kanske inte är till jättemycket hjälp, men när jag 2006 importerade min DeVille -97 fick jag stansa in chassinumret i en tvärgående balk under bilens bakdel. Hittills har de inte kollat det på besiktningen, vilket jag är säker på eftersom det skulle vara nödvändigt att ta bort rostskyddet för att se numret.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...