Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Var hittar jag kvalitetsdäck till min Cadillac..?


Recommended Posts

På min Cadillac Brougham -92 så sitter det nästan nya Champirodäck i storleken 235/75 R15 som jag inte alls är nöjd med.

Var hittar jag kvalitetsdäck med vit däcksida i originalstorleken 225/75 R15 med vit däcksida..?

På ebay har jag hittat Voguedäck i storleken 235/70 R15, som ju har rätt utseende, men hur bra är dessa däck..?

Tillverkas det inga kvalitetsdäck med vit däcksida..?

Link to comment
Share on other sites


Nu vill jag ju inte betala i förskott för däck som sedan skall importeras där frakten tillkommer efteråt. Vill kunna se totalsumman direkt vid köpet. Som jämförelse så får man betala ca 1 000 kr mer per däck för Coker 235/75 R15 från Kent Hortlund, än om jag själv beställer däcken från Summit Racing.

Men jag är osäker på om Cocker däck är så mycket bättre än mina Champiro..?

Vill ju helst hitta prestandadäck från t.ex Michelin eller Continental, eller någon tillverkare som kan presentera uppgifter om däckets prestanda.

Så om någon kan tipsa om kvalitetsdäck till Cadillac, så får ni gärna höra av er...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nu har jag satt på nya däck på min Brougham, det blev Avon turbosteel 70, med vit däcksida.

Det blev en klar förbättring av väghållningen, nu kan man hålla motorvägsfart utan att vara orolig för att köra i diket.

Om någon är intresserad och bara håller sig till cruisinghastighet, så har jag ett par fina GT Radial Champiro 235/75 r15,

som jag säljer billigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Hittade just den här tråden och måste göra en del kommentarer.

Att det skulle gå att köpa däck hos Summit för 1000 Kr st billigare än vad jag tar lät väldigt konstigt så jag kollade upp dagspriserna. Skulle själv omedelbart börja köpa från Summit om dessa uppgifter stämde.

Både Summit och Coker har samma pris i USA idag, 209 Dollar per däck för 235/75R15 Coker Classic med bred vit sida.

Kollade just upp dollarn som nu ligger i 8.60.

Summits billigaste fraktalternativ till Sverige var 535,71 dollar för fyra däck vilket skulle göra en totalkostnad per däck med inköp på 342,93 dollar eller 2949 Kr. Nu är detta angivet i underkant för när man skickar pengar tar bankerna alltid minst 10 öre högre kurs och sedan när däcken kommer till Sverige får man också betala tull och moms vilket i detta fall skulle göra ytterligare ca 940 Kr per däck.

Vilket skulle bli ett totalpris från Summit på ca 3865 Kr/st

Mitt pris idag är 2925 Kr st. Bussgods har en enhetstaxa för fyra däck i Sverige på totalt 525 Kr.

Om jag nu har missat något vore det intressant att få veta hur jag kan börja köpa in däck för 1000 kr billigare än jag säljer dem för?

Ett billigare alternativ till däck jag har i samma dimension är ett USA-tillverkat däck som heter Eldorado och har smal vit rand för 1195 Kr/st.

Link to comment
Share on other sites

Kent1: Min avsikt med tråden var att höra var jag kunde hitta kvalitetsdäck till min Cadillac, och avsikten var inte att förarga dig eller ditt företag. Tyvärr är det svårt att finna däck med vit däcksida till bilar med lite större och ovanliga dimentioner, och Cocker yppfyller inte de kvalitetskrav som jag efterfrågar...

Min uträkning om prisskilnaden mellan att beställa från dig eller själv direkt från USA, var måhända inte korrekt beroende på att det inte gick att få fram en faktisk kostnad från din hemsida, då frakten från USA skulle meddelas senare...

Vid prisjämförelsen så får man även beakta att den aktuella dollarkursen har stigit ordentligt från min jämföresle till din aktuella beräkning.

För mig har det inte varit prioriterat att hitta billigaste däcket, utan det bästa med snabbast leverans. Nu köpte jag Avondäck via en lokal däckhandlare som fick hem helt nypressade däck från fabriken i England på under en veckas leverans.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...