Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Cadillac STS-v samt CTS-v


poonta

Recommended Posts

Hej!

Är sugen på någon av bilarna i topic, dock så har jag ej lyckats finna svaret på min fråga. Är det helt omöjligt att få en sts-v eller cts-v godkänd med dragkrok?

I detta segment av bilar och effekt så verkar det bara finnas BMW M5 som är godkänd med dragkrok, varken Audis RS bilar eller Mercedes AMG bilar är godkända med dragkrok (vad jag förstått).

Så... en c/sts-v med dragkrok hade varit kul, vill ha jänkarjärn!

Vad tror ni?

Hade!

Med vänlig hälsning Pontus

Link to comment
Share on other sites


Jag har ingen aning. Men jag är svagt pessimistisk faktiskt. En vanlig STS i staterna får inte dra något släp mer en än campingvagn. Så en importbil går bort, min STS är en import och den har 0kg som släpvikt. Dessutom skiljer det lite i elsystemet så en EU bil har uttag för släp medan en USA bil har det inte. Och en EU bil får dra 1800kg.
Men problemet är att någon ska bygga en godkänd dragkrok för EU bilarna, och handen på hjärtat - underlaget för detta finns inte riktigt!

Vad jag förstår skiljer det inte så mycket mellan en vanlig och en icke -V på STS på det som kan röra en dragkrok.

Det jag skriver är att även om bilen skulle vara godkänd så kan det ändå bli krångligt att hitta en godkänd dragkrok, då det är en eftermarknadsdel. Och finns inte krok på hemmamarknaden så blir det nog svårt.

CTS såldes förvisso i större volymer men i relativa termer ändå ganska lite här i Europa.

Men slå en signal till Exclusive Cars, de kan nog ha koll på detta.

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...