Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Här finns det bra service!


Jan Olsson

Recommended Posts

Sedan en liten tid tillbaka är jag skåning igen och kan erbjuda dig med bilproblem kvalificerad hjälp! Som långvarig medlem av caddyinfo.com (sedan 2002) och med över 30000 Cadillac-mil i bagaget kan jag erbjuda din bil en riktig service, diagnos och reparationer av enklare fel. Företrädesvis jobbar jag med Eldorado och Seville från 1980-talet och framåt men andra modeller kan också komma på fråga.

Jag påstår att du kommer att kunna mer om din bil efteråt och att du kommer att spara in många sköna tusenlappar jämfört med om du lämnat bilen hos en "expert".

Kontakta mig om dina problem så kan vi säkert komma överens om ett upplägg som passar oss båda.

Link to comment
Share on other sites


Hej igen Janne,

Kul att höra av dig igen, hoppas det blir mer.

Med vänlig hälsning / Bengt

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Kul att höra av dig också! Jag antar att folk undrat vart jag tagit vägen men det hela kan sammanfattas med att jag totalt tappade lusten att skriva på caddyinfo.com beroende på lite för många människor som bara vill ha allt serverat på silverfat utan att ge något tillbaka här i det svenska underforumet. På moderforumet är det gott om postare som bidrar med tips, råd och sina egna erfarenheter kombinerat med fakta för alla deltagare att ta del av. Här i det svenska underforumet verkar skrivandet bara sträcka sig till "HJÄLP. FEL PÅ BILEN. MÅSTE FIXAS FORT" i interna PM. Dessutom är kunnandet och entusiasmen i moderforumet i en klass för sig. Därför kommer jag i fortsättningen endast att finnas där.

Link to comment
Share on other sites

Jag inser att det kan låta lite gnälligt men hela meningen med forumet är att cadillacentusiaster ska kunna kommunicera med varandra. Svenskar verkar inte begripa vitsen med forumet utan envisas med att hålla kontakt vid sidan om. Vad är det som är så hemligt? Jag skriver för att jag är intresserad och för att det är kul och inte för att vara gratis support. Det blir inte så mycket entusiasm i monologer eller i dialoger i enrum. På moderforumet kan jag kommunicera med likasinnade som också i likhet med mig är kunniga i de nyare modellerna och uppskattar dem för det de är. Inget ont i veteranbilsintresset till exempel men jag tillhör inte de som anser att en Cadillac ska puttra fram längs vägrenen i 60 km/h och då endast i strålande solsken.

Dessutom retar jag mig på Cadillac Club Sweden som jag anser tar hela handen om man ger dem lillfingret. Nån IT-ansvarig kontaktade mig då någon medlem hade problem med forumet. Jaha, vad skulle JAG göra åt det då?? Sen kontaktade ordföranden mig i tid och otid per telefon. Han fick min mailadress ett antal gånger men menade på att den var felaktig (lustigt att resten av världen kunde nå mig på den...) När jag sen lämnar ut en alternativ adress så får jag helt plötsligt nån fråga från en medlem med problem. Hur fasen fick han den mailadressen då? Sen pratades det om att jag skulle få snacka lite för klubben och jag tyckte det lät trevligt efter lite övertalning men när jag fick höra datumet så passade det inte mig eftersom min mycket specielle föreläsare i nationalekonomi hade lagt en tenta på en lördag. Det påståendet bemöttes med vad jag upplevde som misstro. Jag lovar, jag hade sagt nej om jag inte hade velat...

Då jag inte varit aktiv en längre tid så tänkte jag en dag gå in och kolla läget lite noggrannare och upptäckte att jag inte längre var admin (enligt Bruce hade Cadillac Club Sweden önskat detta). Visserligen anser jag att en admin ska vara aktiv men jag kollade med jämna mellanrum att folk skötte sig och hade inga synpunkter på det som skrivits. Jag tror att den petningen beror på att något ego blivit överkört någonstans...

Forumet verkar mer eller mindre ha självdött sedan jag lämnade det vilket stärker min övertygelse om att jag lämnade det på goda grunder.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kul att du har startat lite sidoverksamhet (om jag gissar rätt), synd bara att det är så långt till Skåne från Uppsala ;) Jag och säkerligen många med mig uppskattar din insats på forumet; du har hjälpt många!

Det var ett tag sedan jag var inne här också (mycket annat som tagit tid det senaste året). Lycka till med ekonomitentorna om det är några kvar :)

/Jonas

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...