Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Cadillac Seville STS -94 går dåligt


cjal_86

Recommended Posts

Hej!

Har precis bytt till mig en Cadillac Seville STS .-94 med Northstar-maskin. Kruxet är bara att förra ägaren bytt motor i bilen eftersom den förra gick varm. Nu när man startar den så går den i mina öron okej i ca 2min, sen börjar den misstända och göra avgasknallar med cirka 10-20sekunder mellanrum. Någon som varit med om detta? Gjorde en felkodssökning på den nyss och fick fram några koder, men vill väldigt gärna ha hjälp med vad dom betyder och vad felet är.

Felkoder:

P016

P052

P109

I052

S061(History)

S062(History)

S073(History)

Vore mycket tacksam vid svar!

//Jimmy

Link to comment
Share on other sites


P016 säger att generatorns spänning är felaktig.

De andra koderna utom S-koderna visas normalt efter att

batteriet varit frånkopplat.

S-koderna visar på olika stötdämparproblem.

/Jan L

Link to comment
Share on other sites

Nu kanske jag har hittat felet! Där var ingen vacuumslang till bränsletrycksregulatorn? Kan mina fenomen bero på detta tro? Min fråga är nu var den slangen kommer ifrån för jag hittar ingen alls???

//Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Bränsletrycksregulator använder motorn vakuum och insugsrörstrycket för att hålla bränsletrycket över spridarna konstant medan du kör bilen. Således kommer att trycket i bränsle järnväg gå på vakuum. Om raden vakuum är avstängd, bränsletryck över spridarna kommer att vara hög på kryssning och bilen kan köra mycket rik.

Så, ja, som kan orsaka baktändning som bilen värms upp.FPR slangen går till en vakuum port på spjällhuset.

CTS-V_LateralGs_6-2018_tiny.jpg
-- Click Here for CaddyInfo page on "How To" Read Your OBD Codes
-- Click Here for my personal page to download my OBD code list as an Excel file, plus other Cadillac data
-- See my CaddyInfo car blogs: 2011 CTS-V, 1997 ETC
Yes, I was Jims_97_ETC before I changed cars.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag läser min fabrik 1994 Cadillac Service Manual. Såvitt P052 och P109 är berörda, om dessa två koder med set batteriet har kopplats bort. Om batteriet kopplas bort under 20-30 minuter, kommer PCM s (Powertrain Control Module) långsiktigt minne återställs till ursprungsvärdet paramatets. Problemet utöver detta är att om dessa två medföljer motorn misständning och / eller snavar det kan tyda på att det är förlust av makt till kretsen 840 eller jordanslutning 451 till PCM. PCM är eaily åtkomlig på passagerarsidan, under instrumentpanelen, väggen bredvid där man skulle sätta fötterna. Den har tre harnIt skulle vara en bra idé att kolla PCM anslutningarna för att se att de är säkra. Om den tidigare ägaren var messing med PCM, kanske han inte gjorde att anslutningarna är täta.

Den andra saken är att se till generatorns anslutningar är rena och täta eftersom P016 kan ställa om det finns en felaktig anslutning. Den P016-koden med set om "tändning spänningen sjunker under 10 volt, med motorn igång över 500 rpm eller går över 16 volt. Om tändspänning går till 0 (öppen krets), bilen med inte köras eftersom PCM inte har tändningen signalen. "(Källa: 1994 Service Manual)

Förresten, om det slutar upp att vara en defekt PCM det inte skulle vara på möjligheterna. Jag ersatte faktiskt en PCM i min 1994 Eldorado. Men jag är inte beredd att säga att det är en dålig PCM tills andra möjligheter kontrolleras.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...