Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Nån bra meck i Stockholm ?


Recommended Posts

Har skaffat mig en 67 Eldorado. Det mesta funkar........

Behöver en bra meck som "hus-meck", dels som kan serva det som behövs och som också klarar mer

komplexa problem i en så gammal bil. Typ värmesystemet .

Kan funka med en i närområdet också, typ Uppsala, Enköping.

Tacksam för tips.

Trevlig sommar !

Jerry Jansson #714

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag har använt mig av ALPA i Uppsala. Det var de som tog över verktygen av Adeståls bilservice när ägaren bytte verksamhet för några år sedan. De är trevliga att ha att göra med, flexibla och tar inte överpriser. De utför alla mek-jobb och speciealiserar sig på fordonsel (tidigare hette företaget generatorservice). Jag har inte själv lämnat in någon så pass gammal bil hos dem, och jag vet inte i vilken utsträckning de håller på med sådana, men jag har sett någon gammal bil, någon italiensk supersportbil, någon limo osv, så de verkar ta sig an det mesta. Jag kan säkert tänka mig att det finns någon verkstad som mer specifikt håller på med äldre amerikanska bilar, men då jag inte äger någon sådan har jag inte koll på det. Ville bara nämna min erfarenhet av den verkstad jag använt.

Link to comment
Share on other sites

I Västerås som kanske inte är för långt ifrån för dig har jag använt mig av Autotec för min Seville 91 och Eldorado 88 och varit nöjd med vad de hjälpt mig med.

Autotec i Västerås AB

Öppettider:
07.00 - 17.00
Lunchstängt 12.00 - 13.00

Adress:
Signalistgatan 14
721 31 VÄSTERÅS

Telefon: 021-13 57 00
Fax: 021-13 57 35

//Conny

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Där ska finnas en bilmek på Luntmakargatan, förhållandevis nära till Sveavägen. Jag har inte själv varit där, men har en gammal kompis som fick sin amerikaner uppfixad där och han var nöjd. Men hans var inte lika gammal som din, men det kan vara värt att kolla upp.

/Jonas

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...