Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

-90 års pärla med endast 140 miles.


ejje

Recommended Posts

Ursäkta om det är fel forum för min fråga men jag sätter stor tilltro till forummedlemmarnas kunskaper om fordon.

Jag blev intresserad av en TransAm -90. Den har tillhört en samlare som haft den uppställd sen den var ny. Mina funderingar är om den kommer att börja läcka olja, vatten som ett soll när man börjar använda den. Alla packningar är väl stenhårda.

Vad tror ni, är det bara att plocka sönder den och byta packningar?

tack

Sorry: Det är jag Caddy 54. Har tydligen två inloggningsalias.

Link to comment
Share on other sites


Visst är det en chans man tar, men oftast så kan det småläcka lite här och där, men när packningarns fått suga åt sig lite varm olja så sväller de lite och så fungerar de igen. Men någon packning kanske inte riktigt vill med sig och då får man byta den. Det brukar alltid vara någon packning som sitter idiotiskt till, såsom vevaxeltätning. Bilen är ju inte stenålder liksom.

Kör minimalt med bilen innan den fått nya vätskor, det är sådant som många glömmer ska bytas även om den står. Sedan skulle jag nog ta en mjuk tomgångskörning, låta den vila någon dag och sedan så så sakta förbereda den på att den ska ut och åka.

Å andra sidan får man ställa det till att bilen förmodligen har ett unikt skick och vad är väl då någon packning eller slang?

STS 2005 V8 (1SF)

Sedan DeVille 1995 4.9L

Link to comment
Share on other sites

Visst är det en chans man tar, men oftast så kan det småläcka lite här och där, men när packningarns fått suga åt sig lite varm olja så sväller de lite och så fungerar de igen. Men någon packning kanske inte riktigt vill med sig och då får man byta den. Det brukar alltid vara någon packning som sitter idiotiskt till, såsom vevaxeltätning. Bilen är ju inte stenålder liksom.

Kör minimalt med bilen innan den fått nya vätskor, det är sådant som många glömmer ska bytas även om den står. Sedan skulle jag nog ta en mjuk tomgångskörning, låta den vila någon dag och sedan så så sakta förbereda den på att den ska ut och åka.

Å andra sidan får man ställa det till att bilen förmodligen har ett unikt skick och vad är väl då någon packning eller slang?

Hej,

Problemet löst. Bilen såld. Jag var för sent ute. Men tack för en hjälpande hand.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...