Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Polish för motorrum


Caddy 54

Recommended Posts

Hej,

är det någon som funnit ett bra polish för att spruta på i motorrummet för att få det blankt och fint?

Ett förtydligande. Jag har ju naturligtvis under drygt 50 år som bilägare prövat allehanda produkter till motorrummetför att ha det rent o snyggt. En del medel bra för stunden en del gett mer arbete än innan användandet.

Det händer mycket på produktsidan och nu när världen krymt så kommer nya prudukter närmare. Jag tänkte att kanske någon hittat ett medel som är lättarbetat och som ger en fin glans.

tack

Link to comment
Share on other sites


Över huvud taget rekommenderar jag produkter från Meguiars.

Maila till hakan@meguiars.se och be om den senaste produktkatalogen. Du kan beställa via Håkan direkt till din brevlåda.

Link to comment
Share on other sites

Över huvud taget rekommenderar jag produkter från Meguiars.

Maila till hakan@meguiars.se och be om den senaste produktkatalogen. Du kan beställa via Håkan direkt till din brevlåda.

Tack för det. Det ska jag testa.

Link to comment
Share on other sites

Meguiars kostar mer än många andra produkter men räknar man ut kostnaden/tvätt och hur lättjobbade deras produkter är kan jag inte hitta något billigare alternativ.

Dessutom blir finishen snudd på otrolig med deras vax och lackrengöringsmedel!

Link to comment
Share on other sites

Ett fultrick för svart plast är att använda 5-56 :P Fast det behövs nog inte på din klassiker ;)

Jo det är ju sant. Avfettning, vatten och sen en burk WD-40 har jag hört ska göra underverk med.

Link to comment
Share on other sites

Ett fultrick för svart plast är att använda 5-56 :P Fast det behövs nog inte på din klassiker ;)

Jo det är ju sant. Avfettning, vatten och sen en burk WD-40 har jag hört ska göra underverk med.

Ja herre min skapare vad man har experimenterat. Diesel,fogogen med lite rak 10, symaskinsolja etc. Men som tur går väl utvecklingen framåt och till slut kommer nog mirakelmedlet ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...