Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Ny forumlayout etc.


Jan Olsson

Recommended Posts

Som ni märkt pågår forumet en förändring av både layout och upplägg. Det kan medföra lite sega servrar och andra problem.

Märker ni av något som inte funkar som det ska kan ni skriva ner det här så vidarebefordrar jag det till Bruce!

Link to comment
Share on other sites


Ser riktigt bra ut tycker jag :D Inte fel med lite förändringar!

Hade dock en liten fråga till dig,Jan!

Hade tänkt att försöka få tag i en fjärrstyrd lås dosa via Ebay och se om jag kan få igång det fjärrstyrda låset på bilen! Men är lite osäker om det finns en RKE modul i bilen, enligt vissa tidigare inlägg så finns ej denna modul på export modeller, min är en Tysklandsimport från början!

Enligt Haynes manualens elschema så finns modulen på Seville modellerna 92,93,94 & 95, står inget om att exportmodellerna skulle vara undantagna! Men Haynes går ju inte riktigt att lita på :huh:!

Har du möjlighet att titta i din Helms manual och se om det står något angivet där?

Hade tänkt att skruva bort baksätet och kolla men denna Rysslandsvinter tar ju aldrig slut så man kan ju inte stå ute och göra detta ännu...!

Bilen är en STS 1995!

Tack på förhand!

MVH Roger

Roger Martinsen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som ni märkt pågår forumet en förändring av både layout och upplägg. Det kan medföra lite sega servrar och andra problem.

Märker ni av något som inte funkar som det ska kan ni skriva ner det här så vidarebefordrar jag det till Bruce!

Jeg har problemer med å forbli innlogget hvis jeg åpner forumet via www.cadillacclub.se, da blir jeg bare logget ut for hver gang siden oppdateres eller endres.

For å forbli innlogget og svare på posts så må jeg gå inn via caddyinfo.ipbhost.com direkte.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan

Vad menar du me att inte kapa tråden?

Inte van vid sånt här utan bara trycker och kör...

Jag menar att man skapar en ny post, knappen "Start new topic" då man ska behandla ett nytt ämne.

Till skillnad från "Add reply" då man svarar på ett befintligt ämne.

Det är enkelt, alltså man svarar på frågor och håller sig till ämnet, annars startar man ett nytt ämne.

Genom att göra på det viset blir spårbarheten större både för de som ställer frågorna men också för de som svarar :)

Link to comment
Share on other sites

Som ni märkt pågår forumet en förändring av både layout och upplägg. Det kan medföra lite sega servrar och andra problem.

Märker ni av något som inte funkar som det ska kan ni skriva ner det här så vidarebefordrar jag det till Bruce!

Jeg har problemer med å forbli innlogget hvis jeg åpner forumet via www.cadillacclub.se, da blir jeg bare logget ut for hver gang siden oppdateres eller endres.

For å forbli innlogget og svare på posts så må jeg gå inn via caddyinfo.ipbhost.com direkte.

Det låter som samma problem flera andra medlemmar har haft. Funkar allt som det ska efter du väl har besökt caddyinfo.ipbhost.com? Alltså även om du använder den svenska länken igen?

Jag har försökt få tag i en Per Allfors via mail (eftersom han kontaktade mig på telefon angående flera andra medlemmars problem) men inte fått något svar.

Felet ligger hur som helst antagligen i svenska cadillacclubbens hemsida. Forumet och servrarna funkar som de ska och bara de användare som använder den svenska länken har haft det här problemet. Bruce på caddyinfo.com (vår käre grundare) tyckte det betedde sig som om det vore problem med "cookies", det är inget fel som han kan se i hans ände...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har problemer med å forbli innlogget hvis jeg åpner forumet via www.cadillacclub.se, da blir jeg bare logget ut for hver gang siden oppdateres eller endres.

For å forbli innlogget og svare på posts så må jeg gå inn via caddyinfo.ipbhost.com direkte.

Det låter som samma problem flera andra medlemmar har haft. Funkar allt som det ska efter du väl har besökt caddyinfo.ipbhost.com? Alltså även om du använder den svenska länken igen?

Nei, jeg må være på caddyinfo, hvis jeg går på den svenske lanken igjen logges jeg ut igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det enda rådet jag kan ge er som har problem är att använda www.caddyinfo.com.

Min uppfattning är att felet ligger på den svenska sidan. Tråkigt nog vet jag inte om den här Per (nån som ringde mig om att användare hade problem) är ansvarig för den eller inte.

Jag får inget svar via e-mail iaf.

Link to comment
Share on other sites

Fick precis ett mail från Per. Lustigt att det kan bli så...

Jag vet inte mer än den genomsnittlige användaren om sånt här men jag gissar lite vilt.

Svaret är här:

Det är inget problem vare sig med forumet eller med servrarna. Däremot verkar det inte funka alls om man går in via den svenska hemsidan. Allt tyder på att det är där problemet ligger. Bruce ser iaf inget problem i sin ände.

Fenomenet som uppträder är att man blir utloggad då man går in via den svenska sidan, har man väl gått in via den amerikanska sidan funkar det med den svenska igen.

En fundering jag har är att problemet också kan ligga på varje användares dator. Cookies verkar inte hanteras riktigt på samma vis i Vista (enligt egna observationer). Det finns sidor jag kan gå in på där inställningar finns kvar (via cookies) trots att jag manuellt har rensat bort dom. Antagligen lagras de på olika platser och "nollställs" inte förrän man varit inne en gång på den riktiga sidan.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

har änteligen kommit in på den svenska sidan. Men det verkar trots allt att det är något galet. Jag har,tror jag, försökt ett 20 tal ggr och varje gång blivit "utkastad" men nu helt plötsligt fungerade det.

Mvh

Ejje

Link to comment
Share on other sites

Hej,

har änteligen kommit in på den svenska sidan. Men det verkar trots allt att det är något galet. Jag har,tror jag, försökt ett 20 tal ggr och varje gång blivit "utkastad" men nu helt plötsligt fungerade det.

Mvh

Ejje

Bra att det löste sig till slut för dig. Gjorde du något speciellt för att komma in? Rensade internetcache etc?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...