Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Gangsterkeps


Caddy 54

Recommended Posts

Hjälp! har sökt men kan ej hitta några bilder på en Caddy 54 med gangsterkeps. Är det någon som har ett tips? Har funderingar på att montera en om det går att hitta en. Men först vill jag se en bild.

Vad är riktig översättning av gangsterkeps till engelska?

Hoppas på hjälp av detta eminenta forum.

Link to comment
Share on other sites


Hjälp! har sökt men kan ej hitta några bilder på en Caddy 54 med gangsterkeps. Är det någon som har ett tips? Har funderingar på att montera en om det går att hitta en. Men först vill jag se en bild.

Vad är riktig översättning av gangsterkeps till engelska?

Hoppas på hjälp av detta eminenta forum.

Hej,

Detta är inget man direkt hittar huxflux på nätet. Men som tur är så har jag beställt en "gansterkeps" från Texas i april -09 till en Olds 98 57:a.

Kolla in http://bigjims.net/visors.htm

Nu står det inte angivet CADILLAC 1954 men de har Chevy, Olds osv. GM antar att det är samma! 1954-1955.

Du kan maila och fråga ifall de har till Cadillac 1954 på: Jim@BigJims.net

De svarar snabbt och ger bra service. (Tänk på tidskillnaden). De är belägna i Whitney, TX.

Problemet är att en Gansterkeps är skrymmande och kostar därför över 400 dollar att få hem till Sverige med UPS. 430.55 USD till Postnummer 92292 i Sverige.

Brukar kosta mindre om man bor i tätort.

USPS = USA posten skickar inte kollin över 120 cm i längd.

Hur man myntade ordet gansterkeps i det svenska språket är inget jag hunnit googla på än....

Men översätter man gansterkeps till engelska (amerikansk engelska) Så blir det OUTSIDE SUN VISOR! Eller VISOR.

Invändigt solskydd heter sunvisor.

Vill du ha ytterligare hjälp eller har ytterligare spörsmål så hjälper jag gärna till.

Mvh

CadillacMartin

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ursäkta att jag lyfter fram tråden, men det kanske finns någon som har en bild på en Cadillac 54 med outside sun visor. har själv inte lyckats hitta någon bild efter timmar på Google. Det kanske inte var vanligt på Cadillac? det var kanske för fin bil att sätte en keps på. Övriga bilmärken finns det många bilder på.

Tack

Obs! nu har jag lackat om bilen i 2 ton.

Link to comment
Share on other sites

Cadillac var (och är fortfarande) bilarnas bil på 50 talet å var för lite fin för att sätta på gansterkeps på antar jag. men det borde väl att med mindre (eller inga alls) modifikationer att få på en keps från Olds eller Chevy?

Link to comment
Share on other sites

Caddy54,

Jag vet inte om du kan ta information från medlemmar på forumet på ett korrekt sätt?

Jag skrev i din tråd och du fick all fakta om SUNVISOR samt info. om Bjgjims.net samt korrekt fraktpris till Sverige...

Ändå så skriver du i moderforumet den 10/10-09 och ställer exakt samma frågor och du får EXAKT samma svar från jänkarna som du fick av mig den 3/9-09...

http://caddyinfo.ipbhost.com/index.php?showtopic=23223

:huh::huh::huh::huh:

Mvh

CadillacMartin

PS: trodde du inte på min information eller?!?! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Caddy54,

Jag vet inte om du kan ta information från medlemmar på forumet på ett korrekt sätt?

Jag skrev i din tråd och du fick all fakta om SUNVISOR samt info. om Bjgjims.net samt korrekt fraktpris till Sverige...

Ändå så skriver du i moderforumet den 10/10-09 och ställer exakt samma frågor och du får EXAKT samma svar från jänkarna som du fick av mig den 3/9-09...

http://caddyinfo.ipbhost.com/index.php?showtopic=23223

:huh::huh::huh::huh:

Mvh

CadillacMartin

PS: trodde du inte på min information eller?!?! :lol:

Nu är det väl så här att det är inte troligt att det är så många på "moderforumet" som läser och förstår den svenska sidan.

För det andra så har jag checkat av alla tips. Ingen respons. De tillfrågade svarar inte.

För det tredje så har jag faktiskt fått en del andra pm som jag också följer upp. Och det är från det andra forumet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...