Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Clubbmonter på Elmia i påsk?


Ingemargävle

Recommended Posts

Jag saknar något om Custommotorshow på Elmia i Kalendern för 2008 blir det inget eller ..... :huh:

http://www.custommotorshow.se/2007/index.php

Det är en av de träffar jag iaf besökt varje påsk sedan långt innan jag kom med i CCS.

Jag hoppas att vi träffas där i påsk som vanligt och skulle de gå att ordna en träffbiljett som gällde mer än en dag skulle det vara kul för då han man ju med att kolla in alla bilar och vara social.

Ingemar Back Gävle

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På dagens (9/2) styrelsemöte i Cadillac Club Sweden beslöts följande:

Årets upplaga av Elmia Custom Motor Show har inte plats för den typ av klubbmonter som vi önskar. Utrymmet är upptaget av att lyfta fram GM som firar 100 år. GM planerar att exponera ett 15-tal bilar av varje märke i den mässhall där vi brukar vara och planeringen är klar för uppställning av de olika bilmodellerna. I år blir det således inget deltagande för vår del. B)

Mvh /Bengt Olsson

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På dagens (9/2) styrelsemöte i Cadillac Club Sweden beslöts följande:

Årets upplaga av Elmia Custom Motor Show har inte plats för den typ av klubbmonter som vi önskar. Utrymmet är upptaget av att lyfta fram GM som firar 100 år. GM planerar att exponera ett 15-tal bilar av varje märke i den mässhall där vi brukar vara och planeringen är klar för uppställning av de olika bilmodellerna. I år blir det således inget deltagande för vår del. B)

Mvh /Bengt Olsson

Hej ! Kan medlemmarna ej köpa rabbatterade biljetter till mässan ?

Link to comment
Share on other sites

På dagens (9/2) styrelsemöte i Cadillac Club Sweden beslöts följande:

Årets upplaga av Elmia Custom Motor Show har inte plats för den typ av klubbmonter som vi önskar. Utrymmet är upptaget av att lyfta fram GM som firar 100 år. GM planerar att exponera ett 15-tal bilar av varje märke i den mässhall där vi brukar vara och planeringen är klar för uppställning av de olika bilmodellerna. I år blir det således inget deltagande för vår del. B)

Mvh /Bengt Olsson

Hej ! Kan medlemmarna ej köpa rabbatterade biljetter till mässan ?

Hej!

Det går inte att köpa ut några rabatterade biljetter till CCS-medlemmarna i år eftersom vi inte har någon klubbmonter. :wipetears

www.custommotorshow.se

Mvh /Bengt

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

AKTUELLT FRÅN CUSTOM MOTOR SHOW.

:unsure: Här skall ni få aktuell info, om pågående motormässa i Jönköping.

Årets tema är GM 100 år och detta har mässledningen lagt mycket stor vikt vid att bygga upp en fantastisk miljö och reklam för. De fem amerikanska bilmärkena som ingår har var och en specialmonter mitt i stora utställningshallen. I denna grupp om 15 st Cadillacs finns modellvariationer från 1927-1996. Den 81-åriga LaSallen äger Nostalgia Motormuseum, och sedan från 1931 kan vi visa upp LaSalle V16 ägd av CCS-medlem liksom 1941 bilen från Uddevalla.

Eldorado conv 1953 och Eldorado Biarritz conv 1958 står i särskilda montrar med årsmodellstema.

Den superombyggda svarta Fleetwood Brougham 1996 med delvis kromat underrede och otrolig utrustning för att hoppa köra på tre hjul mm, och bagaget fyllt med stora batterier som avger hela 96 volt för driva avanserad teknik.

12 st av dessa utställningsbilar är medlemmar i Cadillac Club Sweden, som jag valt ut i samråd med mässledningen, och alla är utrustade med vårt vagnsmärke eller annan CCS-skylt.

Första besöksdagen på långfredagen uppnådde nästan lika många besökare som förra året och det var ca 22000, och då var det bättre vårväder än i år.

Påskafton uppskattas överträffa föregående års siffror eftersom det fortfarande var kilometerlånga köer kl 13oo då jag åkte hem för denna dag.

Ni som fundera på att komma så välj med fördel annan d påsk för då är det mera plats och dessutom prisutdelning till finaste utställningsbilar mm. Obs öppet 10oo -16oo denna dag.

Med fortsatta trevlig påskhälsning från Stig Andersson.Jönköping.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

:welcomesmiley:

Skriver här en dagsrapport från påskdagen på Elmia.

Här är det tummen upp för såväl mässarrangörer som besökare, för publikens betyg på årets mässa är mycket högt och överträffar tidigare år. Profileringen omkring GM-monterns massiva och något unika takskyltning väcker stor uppmärksamhet liksom den status bilarna har i anslutning.

Trots hotet om dåliga väderleksförhållande så sviker inte besökarna, utan allt pekar på nytt rekord för på de två första dagarna har ca 50 tusen personer redan besökt mässan, och även i dag har det varit mycket god tillströmning. Vår medlem Svenne Hedlund har vid flera tillfällen stått för musikunderhållningen och naturligtvis hetsat upp publiken med sin välkända låt CADILLAC.

En hysterisk utomhusuppvisning har som vanligt genomförts av Terry Grant o Andreas Gustavsson med bilar o mc, det handlar om att "bränna däck" supersnabba manöverkörningar utan motstycke och de är fullständigt oslagbara i skicklighet att hantera sina fordon.

Ej att förglömma allt annat mycker sevärt med fantastiska nyheter och häftiga produkter av alla slag.

I morron stänger denna sedvanliga och scandinaviens största motormässa för denna gången, så ta er en verklig funderare på att göra ett besök.

Påskdagshälsningar från Stig och många andra CCS-ar som varit på besök.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

Tittade på första sidan där ni har en bild från Elmia. Den stora skylten på bilden är ju inte korrekt, där det står "Cadillac 1971 standard of the world". Jag är inte 100% säker på årsmodell på bilen på bilden men den är inte från 1971. Jag skulle gissa på 1976 De Ville!

Link to comment
Share on other sites

:welcomesmiley:

Återkommer ännu en gång med en slutrapport från årets Custom Motor Show i Jönköping 2008.

Som jag skrev i förra inlägget så har besökarna nästan vallfärdat till årets påskmässa och trotsat alla oroande väderleksförhållande och hot. Det är nästan otroligt att det kom fler besökare i år än förra året, för vid slutsammanräkningen noterades att nästan 76-tusen personer varit här, så räkna med att arrangörena är nöjda. Jag har medverkat under 6 hela arbetsdagar och bara träffat positivt inställda besökare som träffats och trivs i denna miljö och folkfest.

GM-montern i sin helhet var ett välbesökt område med massor av fotoblixtar och filmningar, och en hel del kommer vi få se o läsa om i kommande nummer av olika medier.

Sista mässdagen väntar många utställare på att få lite extra belöning i form av pokaler o priser, och bland de Cadillacbilar jag jobbat med blev det bra utdelning.

Ett 1:a pris 2:dra pris och 1:tredje pris blev resultatet, och de årsmodeller som då är aktuella är följande: 1931. 1941. 1960. 1996. bilarna ingår i olika klasser och modeller.

Jag har tagit ett antal bilder under dagarna som ni kan njuta av på vår hemsida, om ni inte var på besök i ett hyggligt bra vårvinterväder, vilket gjorde att påskaftonens raggarkväll på stan kom av sig riktigt ordentligt till såväl polisens som stadsbornars förtjusning.

Nu återgår vi till vardagen igen med nya utmaningar.

Hälsningar från Stig och flertalet CCS-are på besök, samt Ingemar från Gävle som var på besök och även startade denna lina.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

:welcomesmiley:

Jag tar mig friheten att ännu en gång återkomma med lite upplysning från årets påskmässa i Jönköping.

För er som är intresserade av prisvinnarna och vill se separata tydliga bilder på samtliga i alla klasser kan nu koppla upp den nyuppdaterade hemsida www.custommotorshow.se och sedan i övre högra hörnet klicka på RESULTAT 2008.

Här är vinnarnamnen klickbara till fordonsbilder, och när det gäller CCS-medlemmars bilar finns de under rubriken VINTAGE CAR 1:a pris. USA CLASSIC CAR 2:dra pris. ANTIQUE CAR 3-dje pris. CRUISING CAR 2:dra pris. Klicka på länken nedan så kommer du direkt till pristagarna:

Beträffande Cruising car och Fleetwood -96 så deltog denna bilen framför huvudentren på hedersplats med en uppvisning av hopp och show på Powers vårmarknad i Tibro i dag, man kan bara säga grattis till Mikael att bilen håller samman vid dessa otroliga påfrestningar, och vi uppskattar att det just är en Cadillac Fleetwood Brougham -96 som utför dessa publikdragande uppvisningar för bilentusiaster och övriga intresserade även om det gör ont i skälen att plåga en så fin bil till det yttersta.

Hälsningar från Södra Vätterbygden.

Stig Andersson.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

NU ÄR DET DAX med återkomst till CUSTOM MOTOR SHOW 2009.

:hatsoff:

I år kommer vi återigen att deltaga med clubmonter under hela påskhelgen på Elmia i Jönköping.

Upplägget är i stort sett liknande tidigare år med undantag för att vi endast får tillgång på en halverad utställningsyta på 56 kvm, detta beror på att många övriga utställare också behöver utrymme och därför begränsas platsen av mässledningen.

Entrèkostnaden ordinarie pris fre/lör är 250:--/ per pers och sön/mån 200:-- men som MEDLEM I CCS så har vi ordnat liksom tidigare år ett fast förmånspris som gäller valfri besöksdag.

För få tillgång på denna rabatt skall beställning av biljetter ske via tfn 08-7150600 i god tid, och då anges medlemsnummer och antal som sedan reserveras för avhämtning i anslutning till mässan och betalas med kontanter ( ej kontokort) och med fördel jämna pengar.

Övriga frågor besvaras vid beställningen på klubbkontoret.

Ansvarig för clubmontern är liksom tidigare Stig Andersson med hjälp av medverkande medlemmar.

Mässinformation finns på hemsidan www.custommotorshow.se

Vi ses till påskhelgen i hall D monternr D04:28 mitt i centrum.

VÄLKOMNA.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
NU ÄR DET DAX med återkomst till CUSTOM MOTOR SHOW 2009.

:hatsoff:

I år kommer vi återigen att deltaga med clubmonter under hela påskhelgen på Elmia i Jönköping.

Upplägget är i stort sett liknande tidigare år med undantag för att vi endast får tillgång på en halverad utställningsyta på 56 kvm, detta beror på att många övriga utställare också behöver utrymme och därför begränsas platsen av mässledningen.

Entrèkostnaden ordinarie pris fre/lör är 250:--/ per pers och sön/mån 200:-- men som MEDLEM I CCS så har vi ordnat liksom tidigare år ett fast förmånspris som gäller valfri besöksdag.

För få tillgång på denna rabatt skall beställning av biljetter ske via tfn 08-7150600 i god tid, och då anges medlemsnummer och antal som sedan reserveras för avhämtning i anslutning till mässan och betalas med kontanter ( ej kontokort) och med fördel jämna pengar.

Övriga frågor besvaras vid beställningen på klubbkontoret.

Ansvarig för clubmontern är liksom tidigare Stig Andersson med hjälp av medverkande medlemmar.

Mässinformation finns på hemsidan www.custommotorshow.se

Vi ses till påskhelgen i hall D monternr D04:28 mitt i centrum.

VÄLKOMNA.

Det låter bra, vi kommer som vanligt så då ses vi väl där.

Jag hade ett förslag om flerdagars biljetter tog du upp den iden Stig med mässansvarig och i så fall vad tyckte man. Vi skulle gärna dela upp mässan på flera besök.

mvh Ingemar

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

:work22:

NU ÄR DET HÖG TID ATT BESTÄLLA BILJETTER TILL MÄSSAN I JÖNKÖPING !

Det är bara 2 veckor kvar till påsk och bilentusiasterna vallfärdar till bilmässan (ca 75 tusen.)

Om ni inte redan bokat förmånsrabatterade biljetter gm CCS klubbkontor så börjar det sjunga på sista versen, för efter den 5 april är det avslutat.

Biljetter kan bokas till alla i familjen, och det är viktigt att ange medlemsnummer.

* Vår klubbmonter har i år 2 st Cadillac medlemsbilar 1953 o 1960, men det finns ett flertal ytterligare ute i hallarna som tillhör CCS-klubben.

Bland annat en unik 1958 Eldorado Brougham som inte tidigare visats på utställning, den får ni bara inte gå miste om !

* En annan trevlig sak kommer att hända i vår klubbmonter, nämligen att vi träffat ett samarbetsavtal med Posten Frimärken, som kommer att med egen personal stå och direktförsälja nyutgåvan sedan den 29 jan 2009 av frimärkshäftet med KULTBILAR (10 märken i häfte) bilderna är av 5 olika bilmärken VV 1200-Volvo PV-Cadillac -59-Citroen DS- Ford Mustang conv.

Passa på och köp dessa för att ev samla eller använda som en uppskattat blickfång på brevet eller kortet till någon nära vän.

Vi ses i påsk.

S.A.

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

:yupi3ti:

MED FACIT I HAND EFTER ÅRETS PÅSKMÄSSA * CUSTOM MOTOR SHOW. *

Mässarrangören kan känna sig riktigt nöjd med ett 100%-igt vårväder och dessutom de 76 tusen besökare som kom till Jönköping för att njuta av alla vackra fordon mm.

Årets tema var bilar från filmens värld, samt en otroligt charmig och identiskt uppbyggd modell av Mels drive-in American Graffiti och sista natten med gänget.

John D`Agostino från USA visade upp sitt senaste bilbygge Olds Starfire-61, och i samma monter fanns en otrolig Cadillac-47 från Kaliforninen. se www.ozkustom.com

Totalt uppvisades 12 st Cadillac varav 6 st var medlemsbilar från CCS.

Den mest uppmärksammade var Eldorado Brougham 1958 som totalrenoverats av Emerèn Autocraft i Vikarbyn. Denna bilen tilldelades 1:a pris i sin klass.

Vår klubbmonter hade i år en utsökt bra plats i direkt anslutning till stora senen där allt hände.

Montern var välbesökt av våra medlemmar som kom o gick hela tiden, samt tog för sig av vårt bjudgodis o dricka mm.

Jag Stig Andersson tillsammans med Kerstin o Jan Strandberg medverkade över 40 timmar i vår monter på dessa fyra dagar, men när man trivs och har roligt i goda vänners närvaro så känner man ingen utmattning.

För er som är intresserade av prisvinnare från årets bilutställning 2009 så finns listan utlagd på följande hemsida www.custommotorshow.se

Hälsningar från oss i Jönköping. :):)

Stig A-son
Link to comment
Share on other sites

Efter att ha fått förmånen att hjälpa till i klubbens monter vill jag och Kerstin passa på att tacka Lasse Melin för det mycket goda initiativet att klubben deltagit på Elmia och varit en behövlig och uppskattad oas för medlemmarna samtidigt som vi visat upp oss och informerat Cadillacintresserade om vår klubb.

Vi fick allt dela ut ett icke föraktligt antal nya medlemsansökningar. Konstigt att inte fler klubbar har tagit detta utomordentliga initivativ.

Vi vill också framföra ett stort tack till Stig Andersson, som arrangerat allt det praktiska på plats på mässan. Det har varit kul att få jobba tillsammans med dig och att inspireras av ditt otroliga engagemang.

Keep up the good work, som man säger och vi hoppas att ni ser till att medlemmarna får möjlighet att trivas i klubbmontern även nästa år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...