Jump to content
CaddyInfo Cadillac Forum

Ny forummedlem


rikard454

Recommended Posts

Hej alla!

Ramlade över det här nya formet häromdagen och tänkte passa på och presentera mig. Rikard heter jag, född 1960, och bor uppe i Luleå. Jag är inte medlem i någon av Cadillacklubbarna i landet då de flesta av deras aktiviteter sker söderut, men gick med Norrlands Motorhistoriker för att få tillgång till en bra & billig försäkring och kanske fara på någon aktivitet här uppe. Det har dock blivit ganska glest med utflykter, brukar dock fara till Gammelstad där vi är ett gäng som samlas varje onsdagkväll under sommaren.

Har varit en sväng ned till Umeå på Wheelsträffen där också, får väl fara till Lycksele för deras stora träff någon gång också...

Cadillac då? Jodå, har en 73'a Eldorado cabriolet. Blev tänd på den modellen när jag läste ett nummer av Power för typ 25 år sen :-) Kärran är en av de 513 kopior på startbilen av 73 års Indy 500 - Cadillac försåg racet med pace car det året och fabriken byggde en kopia till varje Cadillacdealer det året. Kärran stod sen i butiken under våren för att locka kunder och såldes sen. Sanslöst bekväm vagn där man svävar fram, ingen sportbil precis men en riktig glidare :-)

Min/vår ägdes till för några år sen av en bilsamlare i Kalifornien som började sälja bort lite bilar när han fyllde 80. Killen hade ett jättelikt garage med avfuktare, etc. och den har klarat sig förvånansvärt bra genom åren. Den hade gått ca 6500 mil när vi köpte den och har sedan dess kört några hundra mil per sommar med den.

Vi har inte gjort så mycket åt den mer än service men en värmeslang brast i somras och plastdistanserna runt kofångarna börjar bli lite sköra så jag ska byta dom "någon gång" :-)

Jag har en liten blogg där jag försöker hålla reda på alla utgifter för vagnen ( http://indy500pacecars.blogspot.com/ )även om det blev lite "glest" med uppdateringar i somras (köpte ett nytt hus som tog upp en massa tid).

Vi har faktiskt ägt två av dessa pace car-kopior, köpte den första i Texas och det var väl inget större fel på den bilen men när jag ramlade över den här vi har nu kunde jag inte låta bli att köpa den istället då den verkligen är fin :-) Jag har börjat försöka spåra upp så många av dessa pace car-replikor som möjligt på en liten webbplats ( http://www.indy500pacecars.com/ ) så om någon känner till någon fler sån bil kan dom ju höra av sig till mig ( rikard454 (at) spray (punkt) se ) - jag har hört rykten att det ska finnas en tredje sån här vagn i Sverige...

Jag hyvar in en liten bild på kärran vår här, tagen på Keytown Meet i Luleå 2006 - supertrevlig träff förresten!

Cheerio från ett regnigt höstruskigt Luleå, men det är snart sommar igen :-)

/Rikardpost-7271-1193684271_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites


Hej Rickard,

Välkommen till detta forum! Det var en trevlig presentation och en verkligt fin Cadillac du har i din ägo. Jag har sett några bilder på modellen tidigare, men än så länge har jag inte sett någon i verkligheten. Ibland kan det kännas lite negativt med vårt avlånga land, t ex om man måste tillryggalägga ca 100 mil för att åka på Wheels Nationals i Barkaby. Men det har ju sin tjusning ändå. Hoppas vi får se mer av dig här på detta forum.

Hälsningar

:nopicssmiley:

Bengt Olsson

Cadillac Club Sweden

99 STS Vogue Gold Edition

Corsa cat-back w gold tips

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...